Search This Blog

26 August 2009

*pengalaman*

Apa rasanya pakai iud ek?

emm..memang akan efek korang punya menstrual cycle

korang punya BFF flow akan jadi macam empangan pecah (bukan paip bocor lagi)

seriyes saya tak tipu

dalam masa 2 jam ur pad will be soaked wet (it drips too sometimes)

u can feel ur BFF flows non stop,memang tak selesaaaa ya ampunnn!

dalam satu hari memang kena banyak tukar la..(rasa nak pakai yg extra long untuk night punya tu,tapi kalau tido selesa la pakai yg itu,kalau siang nak berjalan rasanya macam punggung itik pun ada..hahahah!)

berapa kali dah BFF ni nak sangat tengok dunia,habis dia langgar semua kain baju kurung ni

nak je bawak baju spare gi opis

tapi kadang2 BFF ni keluar pun macam nak tak nak je

pakai la pad sekalipun,balik mesti bersih jeee

mengada-ngadakan BFF saya yang comel ni sejak bertemu kawan dengan si iud tu,lempang dua-dua kang,baru tau

dan semenjak guna si iud ni,memang la akan perut cramp sangat,sakit pinggang macam dah nak terbelah dua (macam masa mengandung dulu punya sakit pinggang..sekso badan menanggung nye

p/s:: tak berdisplin nak makan pil,kadang2 tu malas

p/p/s::anggap ini artikel ilmu untuk para wanita sana ye.


25 comments:

joegrimjow said...

xberapa nak paham
tapi buat2 paham

Anasfadilah said...

kamu dah ada isteri sok pahamlah tu InsyaAllah.. :D

NM said...

sya tak pakai apa2/makan apa2 lagi ni..huhu..so taktaula nk ckp cmna..tapi org kata mmg pakai iud,period cycle akan terganggu sikit.pastu flow pn byk..huhu

Jiey^Mien said...

still lagi budget2 sdr cam lin.. =)

yaya said...

say tak pernah pakai sebab ngeri...

BYZURA RAZALI said...

saya dah pakai for 3 years...alhamdulillah xde ape2 masalah..u dah pakai brape lama? better wat checkup takut position iud tu lari....

http://byzurarazali.blogspot.com/

Anasfadilah said...

Byzura::baru pakai dalam setahun kot macam tu,dah cek dah position,semua ok..cek minggu lepas..thanks for the info tho :D

ShilaShower said...

kompom aku pangkah option ini. walaupun gynae suggest ini.

ngeri banyak aku rasa neh.

♥cybermummy♥ said...

dulu ada pakai waktu planning bila dah dapat dua anak but tk sesuai. I had a terrible infection kat liang virgina . Selamat tak de apa2 .

Cool said...

Tidak laa ke masuk kamus aku. Aku dok BF Anis sambil tido mengereng pinggang rasa terpletok je.

Anasfadilah said...

shila:: dia tak ngeri pun pakai nye,cumanya ko punya menstrual cycle bonkers...tapi depend pada orang juga kau rasa

cybermummy:: me too had infecton,tapi ambil obat,ALhamdulillah ok.maybe after 2 years saya kan buang ini iud..tidak gerek langsung

Eliss said...

saya pakai plastik jer..Alhamdulillah..masih tidak peknen..hahahaha

littlemama said...

me tak pakai iud, tak telan pil... memang tak nak merancang pun.. lagi cam ngeri side effect dia tu.. period cam empangan pecah? me pernah rasa empangan pecah masa miscarriage dulu... abis basah katil dalam masa 1/2 jam.. pastu kepala jadi weng weng sebab kurang darah already.. ho..ho

irvanqiesy said...

cousin sy pon pkai iud and die pon ckp klu period mcm empangan pcah huhuu...sy?plan sendiri jek...pnah telan pil tp rase mcm kite sekat2 lak period nih...huhuu

nini said...

ngeri je bunyi nyer.. klu alternative pakai plastik (kondom) jer kurang bekersan ke atau sedikit menyusahkan...saya xberapa tahu sgt cz xpernah pakai iud ni

Dils said...

huhu.. tadek plak akak aku yang doktor untuk aku bertanya.

Me... hehe husband kena guna 'kondom', cause I am afraid of the effect of pills and not really keen on IUD or other things.

But he doesn't mind because he shares the same thought as mine.

3740Journal said...

i tak pakai ape2. gamble jek. ngilu lak bile google tengok pic iud. adoi..ngilu walaupun kecik.. hehe

Elyn Sani said...

perghhh disebabkan mcm2 prob cam dilla ni la i x sanggup nk cuba.... so pakai kaedah manual gamaknyer.... hihihi

BYZURA RAZALI said...

hehehe..sape dah pakai mesti tau mula2 rase camner kan? sape penakut leh jadik pitam...mcm saya. ingatkan next month nak bukak..tp mesti scary...hhehehe

Farah said...

awak taknak cuba suntikan ke dila..saya pakai dulu rase mcm ok je..cuma period tak berapa teratur la tp takdela heavy flow.

Nadiah Sidek said...

erk..gitu ke? mmg sy takmo pakai iud sbb takut. huhu

Anasfadilah said...

Farah:: maybe will change it lagi 2 years kot..saya rasa apa2 yg melibatkan hormon ni memang akan ganggu gugat biological clock badan lah..jadi huru hara dah..huhuhuu

rina said...

saya pakai inject every 8 weeks tu.. so far so good. tak period la tapinye..(i loike!) but no other side effect (yg terang2ngan la, yg later2 saya tak tau..eheh).

pastu aritu klinik lppkn takde stock injection, so kena la amik ubat makan ari2..set alarm kat hp kul 10 mlm tiap ari kena mkn..hhihi..

mummy_adam said...

dulu konon2 pun nak pakai iud.. tp bila tgk benda tu.. alahaiii.. takut nyerr.. terus cerita iud lenyap hehehe ;)

Bonnie said...

I thought IUD is okay, cause I heard alot ppl has no side effects with it. I'm using Implanon and hate d side effects - irregular menses and gained weight! Was thinking to change IUD. In this case, mkn pill? But mls la.... LOL