Search This Blog

17 August 2009

*macam mana nak daftar paypal*

khusus untuk orang yang berniaga sebagai salah satu cara pembayaran

bagi mereka yang memiliki perniagaan online,mempunyai akaun paypal adalah merupakan kuasa yang hebat

pelanggan boleh membuat bayaran menggunakan credit card tanpa sebarang masalah,dan juga paypal adalah selamat.

untuk para peniaga anda boleh meilih a/c paypal yang biasa atau upgrade acount anda kepada premier atau business

Premier accounts are for members who will have a high transaction volume, need to accept credit card payments, or would like access to our special features not offered with Personal accounts. Premier accounts include all the benefits of Personal accounts, as well as our special features.


Business accounts allow you to do business under a company or group name, accept all payment types for low fees, and accept payment from customers without PayPal accounts. Business accounts include all of the benefits of Premier accounts, as well as our special features.

(ctrl+c dari paypal )

bagi kita orang malaysia, kita tak boleh buat bank transfer menggunakan paypal,cuma boleh guna credit card sahaja (paypal is america base ye kawan-kawan)

dan macam mana nak guna credit card itu untuk keluarkan duit yg pelanggan dah bayar

ada yang sarankan guna kad dari public bank

tapi saya ada solution lebih mudah

guna Tune Card dari air asia ni(updated::for those yg ada Maybank debit card u can use that too! thank CY 3.5 for the info :D )

Apply saja tunecard ni dari website dia,within 14 days korang akan dapat Tune card (tune card ialah prepaid Visa card), diorang akan hantar terus ke rumah!

so first thing first apply ur Tune Card ,before buat akaun paypal bagi mereka yang berniaga online,for those yang nak shopping tu takyah apply tunecard neh,guna je kad kredit platinum ke gold ke apa2 ke yang korang ada tu

bila dah dapat tune card activate kad tune korang

dan sekarang boleh pegi ke paypal

cara apply memang senang,straight foward saja

p/s::tapi kan saya belum pernah guna tune card untuk keluarkan duit dari paypal tau,tapi should be no problem,pasal memang saya penah pegi forum-forum bincang pasal tune card and paypal ni. saya guna paypal dulu kunun bukak kedai kat Etsy. tapi saya tak boleh compete dengan orang yang dah ada nama lebih lama dalam etsy tu. :P

p/p/s:: saya ada ilmu sikit ni saya kongsi disini,bukan ilmu saya pun,ilmu Allah yang kasik..maaf la pada sesiapa yang tak tahu pun ape kejadahnya fantastico tu semua..for those who knows dan ada masalah untuk uninstall Wp tu saya harap artikel saya sedikit sebanyak membantu :D

11 comments:

Arin said...

ooo..dah paham dah bab paypal nih..tauche!

cysev3n said...

maybank visa debit pun dah bley tambah dalam paypal.. so, might as well bley withdraw duit ke dalam akaun Maybank.. saya ada tulis posting pasal benda ni.. cuma tak pernah buat lagi la.. dulu withdraw ke dalam CC utk bayar CC je.. hehehe..

Anasfadilah said...

CY3.5::

oh dah boleh guna maybank visa debit ek..dulu masa saya nak daftar,tak boleh..lagi bagus guna maybank,pasal saya ada a/c maybank..thank you for the info given!

kak arin::

kalau ada vise debit from maybank,rasa elok guna yg itu,tak perlu tambah kad lain lagi..buat penuh wallet je..ahaks!

Emma said...

akak rasa bangga & salute dgn dila...

moga2 nnt dpt la order dr amerika..

-mama emma®-

az1ra said...

Thanks for the info!

ShilaShower said...

paypal menjahanamkan duit aku. hahahha.

ok nak salahkan paypal pulak.

padahal diri sendiri tak sedar nak berhora-hora saja. =P

kung tau said...

ada paypal ni kena jaga² especially yang suka main game kat facebook.. hahahahaha.. nak beli sayur la, nak beli cangkul la.. hahahaha..

Arin said...

encik azwar: tuh kalau org kat FB main kebun2..tapi kalau org kat FB gile main premier football pon bahaya gak..:p

Lestat said...

guna debit card public bank pun ok juga..tunecard walaupun yearly fee dia murah,ada kelemahan.Tunecard ni dari segi servis lembap nk mampus.Public bank well knowned bank.

cydayf said...

owh, baru tau hari nie:)

Unknown said...

kalu buat akaun paypal nie kena chage apa2 x??