Search This Blog

22 December 2009

*saya peranoid kah?*

im thinking to rename all name (??) in my hp phonebook list

orang-orang yang penting dan tersayang dalam hidup saya

macam kalau nama husband yg dulu saya letak - abangchomel (sila jangan gelak, husband ai memang chomel)

saya nak tukar kepada - suami saya

ini kerana kalau saya accident (nauzubillah hi minzaliq), orang boleh cari nombor suami saya, easier for them who help me at that time

ye,saya memang begini.ada sedikit aneh tapi saya rasa ini penting

if anything bad happen to me

dan hari-hari saya berdoa saya tidak mahu mati kepala satu tempat lain,kaki tempat lain,badan tempat lain,lebih worst if mayat saya hancur,dan polis terpaksa kutip semua sisa daging saya

saya mahu mati dengan badan yg lengkap,complete package seperti mana saya pertama kali datang ke dunia

saya juga tidak mahu mati dalam keadaan aib ,terbogel,separuh bogel,atau mana-mana aurat saya terbuka..saya mahu menjadi mayat yang tertib dan solehah (??)

saya mahu mati di tempat yang baik seperti rumah bukan longkang,atau kelab dangdut

saya mahu mati dengan keaddan baik dan sempurna

tidak tahulah kenapa,akhir-akhir ini saya selalu fikir pasal mati accident dalam keadaan ngeri

baiklah,saya hendak pergi berdoa dan minta secara tamak pada Allah,semoga ALlah perkenankan doa saya ini

p/s:: anda juga harus tamak dalam berdoa,minta pada Allah apa sahaja..




Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

9 comments:

3740Journal said...

yerp saye pun mahukan yang sama. saya mahu mati dalam keadaan lengkap, tenang, sempat mengucap dan tidak menyusahkan sesiapa untuk menjaga saya dengan teruk (sampai ade orang merungut ker). saya selalu berdoa begitu..

semoga doa kite semua dimakbulkan Allah..:)

p/s saya letak nama husband dlm contact list hp = AFIZ HUBBY. harap orang yang jumpe/or terpaksa call pahamla. hehe

Eliss said...

dalam hp aku, aku namakan dier my dear hubby.dier lak,my wifey :P

Eliss said...

oh, aku pun sejak tunang kawan aku meninggal eksiden, aku terbayang aku pun akan mati eksiden :(

Jiji said...

SEMOGA DILOT SEKELUARGA SENTIASA DILINDUNGI ALLAH, DIBANYAKKAN REZEKI, DIBERI KESIHATAN YANG BAIK UNTUK BERIBADAH, DI RINGANKAN HISAB DAN DIBERKATI DI DUNIA DAN AKHIRAT.


(DAN JANGN LOPA RAJIN-RAJIN BERSEDEKAH)


eceh jiji!

SurayaHarris said...

aku rasa seram baca entry kau kali ni..

SurayaHarris said...
This comment has been removed by the author.
yaya said...

ye... kita wajib ingat mati selalu sebenarnya.... entry bagus yg memberi peringatan...

Dils said...

yups, I always had a fear of dying and nobody could find my body or died a violent death (murder/accident).

The phone book is pretty good idea actually and ramai jugak did advise the same, letak phonebook yg nyata for family or speeddial number immediate family .

Elyn Sani said...

pagi ni akak dpt sms dr kwn ofc lame.... berita kwn atas kawan meninggal. tgh preg anak ke4. anak ke3 kecil lagik. terus mood hari ni bertukar..... ntah la arini kene pikir byk plak!!