Search This Blog

17 December 2009

*passionate thats what he is*

yesterday i watch 707, about this man who is head over heal with cacao

memang passion dia koko,yang akan di bikin coklat tu

selama 15 tahun berusaha untuk membuat coklat terbaik,akhirnya dia berjaya juga dapat pegiktirafan dari pakar confectionery di england

memang kagum la mamat nama Willie ni (macam willie wonka plak kan..tapi memang nama dia willie)

dia tanam pokok koko kat hutan venezuela sendiri,pasal dia percaya penghasilan buah koko yang baik akan mendatangkan rasa koko yang berkualiti tinggi

dia set up factory sendiri,literally...dia pasang all the machine himself with the help from friends

ambil masa 2 tahun untuk setup kilang dan berjaya keluarkan produk semua

memang kagum la kat dia ni

15 tahun..korbankan masa bersama anak-anak dia (his wife pun tolong dia dan tolong keep up the family together,pasal willie memang sibuk dengan cacao dan kilang cacao nya)

major setback,minor setback memang pasti akan ada untuk berjaya

tapi memang hasilnya sangat berbaloi-baloi

sekarang adalah teringin makan Coklat Peruvian Delectable dari si Willie ni...bila nak sampai malaysia agaknya ye?

for more about him,read it HERE

p/s:: saya memang penggemar dark chocolate :)

p/p/s::passion,that what i lack of. need more of it..bila tengok determination si Willie ni jadi semangat semacam.



Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

3 comments:

Jiji said...

aku pon suka dark choc. Haih sekapal la kita!

Eliss said...

aku suka coklat tak kesahlah apa pun.lelaki bermata coklat pun aku suka,heh..laki aku laa tu :P

yatie chomeyl said...

semoga terus bersemangat