Search This Blog

09 October 2008

::umie cik::

saya menerima email yg best saya sangat suka dari umie cik aka tira adik saya...she snaps some pictures during raya and while saya berpantang di rumah mama tempoh hari (terima kasih umie cik,atas gambar2 yg tak ternilai harganya itu..oxoxox)

i have to say,she has an eye for good photography

here some pictures that she emailed to me this morning

::ini kasut raya Ziyyad,a soft shoes bought by mama long for Ziyyad,thanks kak naz for the generosity,may Allah bless you...yes,its Ziyyad first shoes..::

::this is me,di pagi raya bermaafan dgn En.Suami,saya harus berbisik kepada En.Suami,haruss la kan pasal depan adik beradik and mama baba cakap kuat2...nice caption tira..saya sgt suka::


::itu baba saya,yg pakai songkok itu pakcik saya namanye Uncle Bohari,ye,itulah tangan yg membesarkan kami adik beradik,samapi sekarang baba and mama tolong kami jika kami susah..nak menangis tatap gambar atas ni with the caption::

::gambar paling tak boleh blah la tira...hahha..harus la mak rehat..kasik abahnye plak susukan..tengoklah muka saya yg kecapekkan..huahuahua...gila selebet!::

yup.tira is using her gadget wisely..itulah guna ada kamera canggih..bukan sekadar beli pasal orang lain ada,atau beli pasal ikut trend,kamera canggih tujuan untuk mengambil gambar yg juga canggih di mata..

ni tak kamera canggih,tapi guna amek gambar self capture,apakah!baik guna kamera phone je self capture..

respect pada yg ada kamera canggih dan menggunakan secara bagus,that goes to kak yan and auntie zain also! (love the way kak yan see through her tine viewfinder,auntie pun terer dah sekarang..)

p/s::guna kamera canggih ada cara,bukan main hantam saja,bahasa kamera canggih nak kena paham,ISO la metering la,apa kebenda lagi saya pun tak tahu...hehehe

p/p/s::siapa yg masih guna kamera filem gulung?saya tabik pada anda!

3 comments:

Taichee~@! said...

huhuh..

ada masa dok belek2 kamera tira b4 anta dia balik UIA tuhari, tengok gamba2 tu sumer.

and then impromptu cakap kat dia, tgk la ni (gamba kamu melepek sambil adik ipaku susukan ziyyad), gamba ni as if saying out loud, "Ok mama nak rehat, kasi baba chan plak susukan ziyyad!".

and what do you know. Tira rajin buat caption...heheh...

Kena tekun betul ambik gamba ni, bukan semberono je. kena ada cerita disebalik cerita. Nasiblah kaknaz pemalas. Dulu ada la Abg Boe tunjuk his storytelling piccas yg mmg menarik pakai dslr gaks (mostly outdoors and nature pix)Well...that was passe. I moved on heheheh.

cukuple pakai kompak. sekadar nak abadikan gambar bagiku. wakakak~@!

Taichee~@! said...
This comment has been removed by the author.
Dils said...

lawa gamba2 itu. Ekceli ramai yg femes photographer ckp. Kamera tu tak penting. Yg penting gambar tu. Betul gak kan.

Hehe.. Ziyyad makin cumil. Ikut muka abah die.