Search This Blog

20 October 2008

::cheesy::

Berapa ramai di luar sana,merasakan nama-nama kereta tempatan kita cheesy? (saya tak tau apa ayat ganti bagi cheesy dalam Bm..bukan keju ye kawan-kawan)

nama seperti

Wira,Waja,Rusa,Kelisa,Kenari,Savvy,Perdana,Persona..etc

saya tak kutuk sesiapa yang pakai kereta tempatan,malah saya juga pemilik bangga (proud owner? +P) kereta tempatan..

baru-baru ini,Proton telah mengadakan pertandingan menamakan MPV pertama Malaysia

saya join..kot2 mana tau dapat MPV yang saya namakan tu..hehehe (ameeennnn)

bukan setakat bagi nama sahaja, korang kena bagi tagline dan juga sebab kenapa namakna MPV ni sedemikian.

so my MPV proton namanya :: Proton MERDEKA

the tagline :: freedom on the move (pasal MPV ni luas katanya...)

sebab saya letak nama ni,saya dah lupa lah...keskeskes

saya tahu banyak orang di luar sana,tak berapa nak pandang kereta tempatan,ada je komplen

besi tin milo lah,power window jammed la,bocor sana sini...ye saya tak nafikan ada kereta tempatan macam tu...tapi ada juge kereta tak tempatan pun ada masalah macam ni kan? (betul kan saya kalau saya salah k)

masalah kereta saya:: getah kat tingkap tu suka terkeluar-terkeluar lah...haih.

apa-apa pun bersyukur pasal ada kereta,boleh bawa Ziyyad jalan2 tanpa kene hujan dan panas :)

p/s:: apa korang rasa dengan nama proton MPV saya ni?agak2 boleh menang tak?

p/p/s::tarikh pernyertaaan dah tutup dah... :P

10 comments:

Elyn Sani said...

kete tempatan gak yg akak pakai dekat 6 thn huhuhuh......

wawajoe said...

hahaha..kita pun masuk gak...
mana laa tau, ada rezeki merasa laa pakai keta percuma seumur hidup!

tak dapat keta, dapat pi holiday pun best gak, kan?

NM said...

bangga ngan ikan kelisa ku..(psst..samala ngan mama ziyyad..hehe)

Anasfadilah said...

kak elyn::6 tahun pakai...heheh..tapi sekarang udah tukar,.naik suzy plak.. :))

kak long::apa nama ur MPV?

lovelymummy::kereta awak nama ikan,kereta saya nama burung..hehehe..comel2 jugak nama kereta2 malaysia ni ek... :)

Unknown said...

dila, org pon masuk gak. PROTON PREMIER. haha. agak sengal tapi tagline nye leading your dreams. sbb premier adalah kerana the first protom mpv made in malaysia, as it leads to more mpv-s nanti. hohoho

Anonymous said...

walaupun org kata keta tempatan macam tu macam ni, tapi saya sungguh obses dengan kereta tempatan!

miahahaha.

hidup MyVi!!!

gunalah kereta tempatan (walaupun mahal macam bas sebenarnya), pasal ic kita pun tempatan. huhuh.

Anasfadilah said...

tira:ok gak nama proton kamu..macam nama tisu ...hahha....tagline pun best

mamahafiy:ye ic kita tempatan..heheh

Zana S said...

ada la antar juga. beberapa penyertaan sampai lupe dah . hehehe...

mane tau kan.. rezeki kita..sangkut plak. keta tu leh pakai sampai kondem. ekekeek...amennn....

Anasfadilah said...

zana s::woahh!hantar beberapa penyertaan?! kebarangkalian menag banyak tu...saya hantar satu je...idea tak banyak...hehehe :P

DYLA said...

er... sy juga pengguna kete tempatan!!(sbb tu je yg mampu kan..-lagipun okey apa..)

hubby pun masuk contest menamakan MPV ni, if i'm not mistaken, he named it as PROTON PERKASA... hehehe