Search This Blog

23 October 2008

::how to hold ur nyot-nyot for dummies::

apakah itu nyot-nyot?

dari segi istilah bahasa::puting tipu-tipu

nama lain::pacifier,trumpet,apa-apa aje korang rasa yg layak digelar untuk nya...huahuahua

mula-mula,anda kena ada pacifier ye kawan-kawan,tak kira apa jenama,

saya punya,bunda saya belikan jenama Pigeon

(bunda saya baru tahu,nyot-nyot banyak jenis ikut umur...hehehe)

ok..lepas tu tengok gambarajah di bawah macam mana ye..






dulu,bunda saya suke la komplen,pasal nyot-nyot saya suka jatuh dari mulut saya

kalau nyot-nyot jatuh,saya suka nanges untuk minta tolong bunda buh balik kat mulut saya

sekarang tidak lagi!

saya tahan guna tangan sendiri, lagi cool..macho jugaklah kiranya saya ni.. :P

tapi ada juga yg concern,takut saya nanti addict kat benda nyot-nyot ni (bunda dulu pun guna nyot-nyot sampai umur 3 tahun,nenek citer kat saya.. :) pecah dah rahsia bunda! )

jadi bila saya dah lena tido malam-malam..

saya...





buang la nyot-nyot saya..

sekian saje citer saya.





Yang comel dan manja lagi macho

Izzul Ziyyad Ibnu Anas




p/s:: Ziyyaddddd...mama suruh tidokannn...babab nanti.


Update by Mama Ziyyad

ada orang masih tidak berpuas hati dan tidak mahu mengaku kalah

jadi saya buat semula look a like meter..

the result:


MyHeritage:

menang dgn majoriti 25% saje.... :P

p/s::kita semua pemenang,tiada pengalah

7 comments:

Mommy Girl said...

Sedap ke nyot nyot tu Ziyyad? Abg Adam punye lg best tau. Xde jual kat mane2... Hehehehe....

Anasfadilah said...

mama adam::nyot-nyot tu ubat kasik saya tido aje.. :)

Mrs.R @ Emi said...

ziyad nih sama jek ngan emily..mesti nk nyot-nyot jugak
nnt nk wat entry la pasal nyot-nyot emily plak :)

Anasfadilah said...

mama emily::kak emily pun ada nyot-nyot..heheh..geng la kita.

A.I said...

yay... menang... stail rambut saja dah 20% menang..

Anasfadilah said...

En.Suami::menang rambut saja..tak kisah pun..matanya ikut mama..hehehe.

Elyn Sani said...

pandai gak ziyyad pakai nyot2 tu dr wafiq nyer tah kemana ilang.... smp la ni die x ske nyot2.. but die ske nyot2 ori mummy die je ahaksss