Search This Blog

24 September 2008

::miskin kaya::

Uncle Effs complaint,dia kata saay asek pimping Ziyyad je,so saya jawab tag... :))

saya di tag oleh baby elle

7 fakta pasal saya

1::saya Cengeng

menonton BERSAMAMU TV3 hari ini,amat meruntun jiwa saya, 2 beradik yg menghidap ceberal palsy (ada betul ke saya eja ni?)..hanya mampu mengesot,adik beradik ini kedua-duanya berumur lingkungan 40tahun. walaupun hanya dapat mengesot,mereka tidak pernah lupa untuk bersolat. sendi2 tangan kaki mereka tidak mampu di gerakkan..saya sedih..makan mereka setiap hari di sedeqahkan oleh seorang jiran selama hampir sedekad..

kita ni,yang KAYA sangat ni..makan pun ada yg membazir,sihat segala sendi pun ada malas nak solat.

saya telefon En.Suami,saya menangis,cengeng (En.Suami tahu,saya memang cengeng)

2::saya banyak berfikir

hatta benda remeh sekalipun saya berfikir. baru2 ni saya terfikir..

"kenapa pondan/bapok/mak nyah hanya ingin menjadi perempuan yg seksi sahaja,kenapa tak mau jadi perempuan yg bertudung?"

ada sape boleh tolong jawab?

3::saya suka tengok gelagat orang

baik di alam realiti (i.e shoping kompleks,pasar ramadhan etc) atau di alam maya (blog lah mana lagi)

ada yg kerek,ada yg kaya,ada yg simple,ada yg poyo (saya lah tu...huahuahua), ada yg berlagak,ada yg tak masuk campur,ada yg buat hal sendiri...macam2 ada!

miskin kaya memakai baju baru warna warni lalala

4::saya ada anak

namanya Izzul Ziyyad,tahun ni raya 1st dia di KL..

5::saya ada suami

jika sudah ada anak tentu ada suami..dia suka berkebun,bertuah saya ada suami yg suka berkebun,hijau jek umah saya,lalala

saya rindu dia,pasal sekarang dia di penang saya di kl..

6::saya sedang bercuti

saya masih dalam cuti bersalin,dan tidak bergaji...huhuhuhu..

saya percaya dan yakin,rezeki itu ada,dan datang bukan hanya dalam bentuk wang

7::saya comel

lahhh sangat!wahahaa...giler perasan..



kepada mama wafi,saya sudah buat homework,ini membuktikan saya membaca blog anda,yay!

raya tahun ni di KL,nanti nak p perda,pasai depa kata ada burger king!yay lagi!


p/s::saya juga seorang yg manja,ceria dan bublicious <-- mamalong kata bukan saya...heheh :P

4 comments:

3740Journal said...

saya pun cengeng..bukan setakat bersamamu jerk, tp cerekarama, cerita cina, cerita indon bahkan iklan pun leh buat saye menangis.. hehe

Aku Bukan Bidadari said...

ekeke..dilla, semenjak tiara jadi mummmy nih, kuat tul tersentuh ..

babyelle said...

:saya banyak berfikir::
i pun ade terfikir gak bende camtu. N i penah jumpe satu pondan/bapok/maknyah time study kat perlis. And he/she pakai baju kurung+tudung.. Hehehe..macam kelaka la pulak.. Aku rase macam nak hempuk je kpale die. Wei, apepun ko tetap mak nyah. Dapat pahale ke ape yg ko wat tu? hehe... anyone boley jawab my queries??

Mimi said...

betulla dilla, u mmg byk berfikir! i can see frm ur blog.. mcm2 isu yg dikupas.. hehe..

hows ziyyad? (panggil ziyyad ke?) n hows pantang so far? dh nak abis aite? kishkish him frm aunty mimi :D

selaamat hr raya to U n family~ Maaf zahir batin!