Search This Blog

05 September 2008

::Kasut raya?::

saya sangat mahu ini kasut! i want one...its from clarks by the way..heheh.. tapi am sure if ask En.Suami...dia akan kata ini

"kasut hantaran hari tu pun tak pakai.."

hahaha...saya pakai jarang-jarang..pasal sakit sikit pakai kasut hantaran kawen tu lama2..hohoho..

tapi comel la kasut atas ni..dan rege nye pun comel,boleh koyak poket...ahah

saya terpikir,kenapa perempuan banyak na kasut and handbags...why?

yg dipakai hanya yg feveret aje..mungkin satu atau dua..yg lain simpan,esok kat akhirat kena la timbang...huahuahua..

dalam lemari kasut saya...kasut saya yg banyak..ada yg rosak sayang nak buang,ada yg heels dah tak pakai,kalau pakai sure saya macam tiang if berdiri sebelah En.Suami..hehehe..(jgn marah ye di bulan puasa...hehe)

dulu tak kawen,saya suka pakai wedges..ada yg tinggi 4 inch..pegi kuliah tu..haha..(tapi kalau malas nak dress up utk ke kelas,saya pakai sport shoes je..saya jarang pakai sandals or selipar..saya suka pakai kasut bertutup..)

but still why perempuan still banyak koleksyen kasut and handbags and bajus..yg pakai pun jarang2..simpan dalam lemari buat tatapan peribadi..kepuasan diri?mugkin..atau tunggu fangsyen tertentu utk match up?mungkin juge..tepuk dada tanya diri,berapa persen daripada kolesyen itu kita benar2 pakai atau guna?

dan kenapa perempuan suka buat baju raya 6,7 belas pasang? duit terlalu banyak mungkin tidak tahu mana lagi nak di sedekahkan..(dah sedekah dah,tapi still banyak lagi duit..maybe..who knows..)

urs truly pun ada koleksyen handbags..tapi yg pakai satu je..kadang2 tak pakai handbag pun,bawa wallet je senang...lalalala..hahah

saya insaf sekejap...memandangkan bulan ramadhan...ada lagi org di luar sana yg miskin,dan saya membazir-bazir..(insaf 2 saat..pastu buat balik peel lama...hoh!dasar manusia,suka lalai..)

kalau barang kemas emas yg tak dipakai melebihi 85 gram kena zakat emas,kalau handbags and bajus and kasuts yg tak dipakai dalam lemari nak buat apa?..hahaha..fikir la sendiri..

p/s::beli kuih di pasar ramadhan jgn ikut nafsu ye..

p/p/s::needs and wants..kehendak dan keperluan...emm..hehehe.

2 comments:

Taichee~@! said...

Huhuh...

tulah masalahnya. i also lurve shoes. Tapi dah buang yg lelama cos dah buwuk and beyond repair. Kasut anda itu sangat cumelz! tapi buckles are definitely not for moi. Malas nak unbuckle.

baju byk dah tak muat sbb macik dah debab. dalam phase ke berapa tah nak sedekah kan sbb masih berkondisi elok.

Luckily i suck at buying handbags. So the SB that I owned is enough. Sekang pun asek pakai beg laptop je. cemana? huhuhu...

Obefiend Weiland said...

kasut raya?

what is that. is that like santa clause and easter bunny

i surely havent seen a kasut raya for years!

kasut ziyyad camne. kasi comel ye. leh pimp!