Search This Blog

03 September 2008

::DDE::

wandering wat is DDE?..tu nickname saya back in SIGS (Sultan Ibrahim Girl School in JB)..yep,saya pernah duk jb 5 tahun,dari darjah dua sampai form 2.

DDE stands for Drop Dead Erni..tak tahulah saya,mana idea sapat nama tu..tpi masa sekolah SIGS saya ada petsis(adik angkat)..dia yg nak saya jadi akak angkat dia..(jadi pet sis best woo zaman tu,dapat mag SMASH la BIG la,dapat poster Dean Cain lagik..whoop!..masa tu zaman swapping posters..heheh..kadang2 dapat coklat or candies..best jadi pet sis..saya jadi pet sis pasal dia kata saya cute..LOL!tak boleh blah..hahah)

DDE,dah lama tak dengar org panggil saya by that name,semalam kawan lama saya dari darjah 2 sampai la ni msg saya,she is getting married after raya..Faujat nama dia..kami sekolah sama. mula2 SKAT (sekolah Kebangsaan Angkatan Tentera,JB..pastu kena pindah Sekolah Kebangsaan Taman Suria..sekolah menegah plak,kat SIGS...satu darjah samapi ke sekolah menengah!)

dah lama kami tak jumpa,la ni dia duk Putrajaya..i miss her family too..family Faujat dan saya rapat..ayah Jat keje sebagai pengurup wang,mak dia masak indian cuisine yg paling sedap di dunia! (dulu kalau kami nak p Singapore melawat saudara sebelah mama saya,babah saya akan tukar duit dgn ayah jat..senang aje..hehehe)

dulu2 balik dari sekolah agama (kat Johor,sekolah agama is cumpolsory!..sistem dia lain sikit..darjah satu sekolah agama sama dgn darjah 3 sekolah kebangsaan.) saya selalu lepak rumah Jat,untuk bermain lompat getah!hahah...tapi Faujat tinggi..dia ajelah selalu menang,ceh!

we have been friend for so long now..walaupun saya banyak pindah randah,thanks to Friendster,kami dapat jumpa balik..dan sekarang dia dah nak kawen...sobsobsob..

i miss JB by the way..apa la rupa tempat tinggal lama saya kat Kebun Teh tu..apalah rupe sekolah2 saya sekarang..imissed the ikan bakar kat selat tebrau..shopping kat singapore semua,..dan beraya kat Singapore di rumah saudara sgt masyukk pasal duit raya berlipat ganda!hahah

p/s::kalau saya masuk darjah khas sekolah agama sure dah boleh jadik ustazah dah la ni!heheh..tak boleh bayang saya jadi ustazah..musti kelakar gile!

p/p/s::saya dah 25 tahun ni,kira la berapa lama saya dah kawan dgn Faujat.. :)

3 comments:

Dils said...

JB mmg best. Huhu.. tingin nk keje sana... tp susah utk org IT. Not as many opportunities as KL lor. But KL pon kenkdg rase mcm rindu jugak nk tinggalkan.

Kebun Teh ade la perubahan. Especially size jalan. Haha.. and ade taman gabak depan tu kan. Haih.. igt lagi dulu ade warung mana lagi.. hehe

Klaka la pet sis ni. Slalu la dpt request.. tp confuse je. Pastu akak-akak tu bengang kenapa pet sis die wat bolayan je.

Anasfadilah said...

jadi pet sis kepada org sgt best..rasa macam di gilai ramai jek..LOL!

Anonymous said...

wei apesal aku x tau ko pernah duk jat johor ni?