Search This Blog

23 September 2008

::kecantikan adalah hak milik setiap insan::

(haruss lah kan tajuk panjang sangat!)

saya harus menjaga penampilan diri lah!!!

sejak ada baby ni saya kureng menjaga kulit muka,kulit badan dan rambut!

mata saya ada eyebag terbesar di dunia!

dulu,masa bujang...saya rajin menjaga kulit..seriyesly..saya beli skincare produk dalam katalog kau!...hehehe..Oriflame tak silap,tu pun psala termakan pujuk rayu promoter tu...tapi oklah..pasal base aloe vera..eye gel dia sgt superb..tapi la ni oriflame dah takdak,bankrupt dah pun...hahah..

dulu,sebelum saya tido,rajin la sapu lotio vitamin E,and oleskan (oles?) lip balm dari body shop.. petua oles kan lip balm sebelum tido ini adalh semua,bangun pagi bibir cantik,mungil dan merah natural..jgn oles lipstick udah..lip balm saje ye...ada vaseline pun lagi bagus..

dulu masa di universiti,kalau ke bandar KK, sahih,mesti pergi Watson...ada je produk kecantikan nak di beli..saya lebih suka jaga kulit dari make up make up ni..ada je la mask ke,lotion ke,pencuci muka ke saya beli..heheh

ada duit lebih,saya masuk Body Shop...suka bau kedai tu...hahaha!

sekarang ni..saya hanya pakai saint ives scrub muka SAHAJA(tu pun seminggu sekali cuci muka,kalau rajin..hahaha)..tade cleanse-tone-mosturise.. tak dah..sangatt malassss...lallala..Alhamdulillah,kulit saya tade la problem sangat...tapi kena jaga juge..supaya kelihatan muda,jadi muda gitu...hehehe

saya KENA beli eye gel..pasal sekarang tido tak cukup,bawah mata saya dah gelap!huahuahua.. tade dah tido cantik untuk saya...huahuahua..saya nak eye gel,takmo eye cream..saya dah try guna cucumber slice,still ada lagi gelap bawah mata..

korang ada idea tak eye gel apa yg murah2 (nak cantik tak yah cost a bomb,unless mampu,janganlah bagi cadangan suruh pakai La Mer punya prduk ye,SK2 pun jgn..yang boleh beli kat watson je udah le)..kalau boleh aloe vera punya ye..sejuk jek kalau pakai..heheh

meh cuci mata

saya terpaksa letak Ziyyad depan TV,bagi dia occupied,sementara saya mandi,masak air dan lain-lain..seriyesly,saya perlu menjaga diri sendiri (jaga badan dan penampilan) semakin hari saya tak jaga,seperti orang ber anak 12 orang..huh!selekeh..ntah2 orang ada 12 orang anak pun tak se selekeh saya

Ziyyad tengok Tigger lompat2....walaupun dia tak tahu apa kes citer ni...tapi pasal all the vibrant color..sure dia macam2 pelik2 kan..Curiosity is the best way to learn..well,not all...heheh

saya pakaikan dia baju cantik 2,pasal kalau tak pakai hari ni,bila lagi nak pakai..Ziyyad dah besar,and baju tu pun seem dah kecik..heheh

p/s::jaga diri untuk suami juger kan En.Suami?kan?kan?kan?..

p/p/s::dari dulu teringin nak pakai jenama Clinique...tapi tak cukup duit la....heheh

12 comments:

Aku Bukan Bidadari said...

Dilla, kalo nk bagi ziyyad tido cuba pasang cd asma ul husna..
ayra sgt suka dgr n tgk akan senyum tersengeh hepi..

Elyn Sani said...

hihi tajuk shahdu betol..... bab mata mmg x leh larik .... slalu akak pakai brand Elianto bentuknyer mcm timun.... try la sejuk gak sambil leh tido......

kakLuna said...

akak amalkan 'oles' dgn ais :)

wawajoe said...

beb, cuba try st ives eye gel. best ooo, sejuk mata bila letak eye gel tuh. takder ler mahal sangat pong!

btw, let him watch sesame street kalau ada. pastuh bob the builder..pastuh leh geng ngan abg ammar, baik bob sama-sama!

Obefiend Weiland said...

kehadapan adik ku sayang

what is the monthly limit on pimping one's won child per month

hehehe

miss ziyad. baru semingu tak jumpa. huhuh. mingu ni balik jumpa. semua balik kan. mama long pun bakal tiba. hoo hum

uncle eff akan kembali juga. nantikan clown dance!

Miss BumbleBee said...

if not mistaken, babies are attracted to RED,BLACK and WHITE. nanti puan dilot google utk clarify.

http://www.ski.org/Vision/babyvision.html


selamat mencantikkan diri.

jumpa semasa aidilfitri ek, InsyaAllah.

Anasfadilah said...

tiara::time dia nak tido,dia tido,tapi kalau tak nak..huhuhu..sadis gak..pasang la apa pun..nenek Ziyyad pasang ikim.fm tiap2 hari 24/7..samapi saya kenal semua dj dia,siap blaja cakap arab lagi! Mushkilatun kabirah!

kak elyn::rasa macam penah try la elianto tu..hehe..thanks anyho

kakluna::oles ice..idea bagus..jimat duit..:))

kak long::st ives ada eye gel ek?haruss di cobain..how mucho?sesame street tgk ernie and bert sudah!hahah

abg effi::no limit!ahahah..surely Ziyyad miss the clown dance too!NOT!!hahah :P

kak yan::absolutely true..warna2 tu je soka..lain takmo..tapi sekarang mayb die dah suka kale2 baru..heheh:) nice info though..yep.InsyaAllah jumpe dis raya.

Taichee~@! said...

Dear Dilot,

Knowing you dari zaman anak dara dulu, you're the best ever sister yg pandai jaga penampilan wajah dan err..ke lady like - an.

Sori ler, gua fail miserably dlm bab2 tu hahah..padanler muka cam planet dihentam bintang je kuikuikui.

cubala try ais dulu bak kata k luna tu. knaz la ni baru terhegeh2 nak jaga kulit pakai minyak zaitun. tak reti pun brand st ives ke bodyshop ke clinique ke...

huhuh..

anyho, uncle eff nak buat clown dance, mamalong nak suruh umi cik and pikachu, uncle eff and Abah Ziyyad main bunga api shantek. mana nak beli ek? (last year remember i was so sickly i can't get up from the bed and join u guys main mercun!)

i so miss ziyyad! Ada jual ke baju melayu tok baby ek? heheh... nanti kita pi beli baju raya k ziyyad~@!
insyaAllah

Mommy Girl said...

Comey sey Ziyyad. Tgk tatun ek? Adeh la hai mama Ziyyad oi... Jgn tglkn sgl skincare product tu. Pkai, murah xpe, janji sesuai utk kulit. But, better la kn kalo dpt yg mahal sket sbb lbh berkualiti. Org pompuan ni cpt je berubah ape2 pun tau. Jaga...jgn x jaga...

3740Journal said...

wah ziyyad pun dah pandai tgk tv mcm Airyll. Senang..letak depan tv leh buat keje.. hehe.. BTW baju yg seperti Ziyyad pakai itu..Airyll langsung tak dpt merasa sbb bile test kt dia jerk dah tak muat.. simpan jerkla..

babyelle said...

haha.. anakku juge sokee tgk tiwi.. pastu die gelak sorang² esp. citer kampung boy.. :)

Anonymous said...

"Manuka Honey is the best thing to happen to the medical industry in decades," says Frank

Buonanotte, CEO of Honeymark International

visit: Skin Care Product