Search This Blog

04 February 2010

*rasa macam kena tampa*


Birthday Tickers from WiddlyTinks.com


dulu ada ticker,tapi saya buang..pasal saya tak mahu dia cepat besar sangat..


today i just realize Ziyyad sudah setahun 6 bulan

to me he is still my baby

pagi tadi ada monthly cek up di klinik kesihatan

as usual Ziyyad run around like nobody's business,lepas tu tunjuk gambar baby tengah menyusu

"baby..baby"

saya kata padanya..

"alahh..Ziyyad pun baby jugak"

lepas pegi main merangkak-rangkak dengan seorang baby dalam 9 monh macam tu

dia lari tengok ayam pula (klinik kesihatan dalam kampung ini juga)

"ayayam...kokokokkkk"

semua orang dalam klinik ketawa

dan ada seorang chinese lady menegur saya

"sudah tau cakap aa..berapa tahun?"

"baru setahunnnn (sambil mencongak dalam kepala) 6 bulan"

"anak saya baru setahun 4 bulan,tapi tak tau cakap apa lagi"

"takpe,pelan-pelan nati mesti boleh cakap punya,macam ini budak (sambil usap kepala Ziyyad)"

Ziyyad kene enjet tadi..ubat kancing gigi dan apa ntah lagi

menangis gak la..

"akittttt....huwaaaaaaaaa"

bila dah habis enjet muka sedih

"mamaaa...babahhhhh"

kamu kuat Ziyyad,saja nak manja,meh mama gosok sikit tang enjet,kasi tak sakit sangat

p/s:: alahaiii manja mama ni..




Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

7 comments:

oren said...

dia bagi signal nak dapat adiklah tu..bebudak, bila ada kawan, laaaagiii byk depa explore :)

Anasfadilah said...

kak oren::saya memang cadang nak tambah,tapi saya rasa macam tak berapa nak bersedia untuk 2. ntah lah..gundah gulana jadinya.

irvanqiesy said...

ziyyad sama umur dgn anak no.2 sy... sy pon rs die mcm baby lg...dan kjp je masa berlalu...

Ely Hasrul said...

ala comelnye.. sami pon nangis tiap kali kena enjek..

bila baby kite dah beso musti cam sedih2.. huhuh..pandai ziyad ajuk ayam hehehee

MyBotanG said...

anak saya dah nak 8 years old.. still rasa cam baby bagi saya.. :D
sebab sorang kot.. perhatian kat dia sorang jek ALL the time..

Jiey^Mien said...

oh.. ziyyad sgt sweet..
=)

mummy_adam said...

cute n cheeky :)