Search This Blog

10 February 2010

* i thank you husband

saya ada husband yang memahami,yang rajin dan yang chomel (nak jugakkkkk kan)

di kala malam saya menjahit,husband akan teman dan jaga Ziyyad, setiap kali menjahit,beliau (??) akan masuk dalam bilik jahit dan memberi saya minum air sejuk sarsi...

kalau penat balik kerja,husband akan kemas rumah dan saya akan sidai baju,masing-masing punya tanggungjawab masing-masing

kami juga kadang-kadang bergaduh, (sila nyanyi...sedangkan lidah lagi er gigi apa pula suami isteri)

tapi EN.N (my collegue which is like a dad to me) kata

"kadang-kadang gaduh ni elok juga,tak la boring sangat,tapi gaduh kena hati-hati,bila gaduh syaitan mai duk cucuk hati,tu yang kadang-kadang keluar ayat yang tak sepatutnya keluar"


gaduh kami pun tak lama,lepas tu manja balik..biasalah orang kata asam garam (wahhhh macam kawen dah lama sangat kau ek dila)

husband selalu kata ini lepas kami bergaduh

"kita duduk dalam rumah ni 3 orang aje,abang,sayang dengan Ziyyad,buat apa nak gaduh-gaduh"


ye,memang selalu husband yang pujuk,pasal husband chomel,tak perlu mengeluarkan ayat saya sudah pun dipujuk dengan jayanya...hahahah

husband saya seorang yang supportive, dia pendorong saya untuk terus jahit tatkala saya super malas tahap dewa malas

betul lah orang-orang tua kata

dalam perkahwinan kena banyak sabar,kena banyak tolak ansur,kena banyak mengalah,tolong menolong antara satu sama lain

my husband is such a gem

bukan Jem and the halogram

tapi

tapi gem stones yang precious :)

support husband penting (bagi saya) kalau nak buat apa-apa pun..dorongan dan semangat yang diberi buat saya lupa seketika tentang sakit yang dialami (sakit sikit kecoh la kau,orang lain sakit kronik pun tabah lagi)

kenapa saya tulis ini?

saya rasa bersyukur dikurniakan husband seperti En.Anas

kerana adalah seorang ni, yg punyai masalah rumahtangga,dimana husband dia seperti tidak memahami dia,dan segala masalah anak dipikulnya sendirian

dengan kerja rumah lagi,dengan anak lagi,dengan keje opis lagi..seakan-akan husband dia not in the husband and wife picture (u get or not what i mean?)

terbeban sendirian,mana istilah perkongsian dalam perkahwinan?

saya berdoa dia tabah,dan suaminya memahami dia

anda juga jagan lupa untuk tamak dalam berdoa k :)

p/s:: mungkin saya tak kaya gila babeng,tapi saya bersyukur punya husband begini,dah precious macam gemstone kan?kan?kan? jem and halogram un ok gak,janji rock!



Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

9 comments:

Ely Hasrul said...

wow! kudos kepada En. Anas.

beshnye...

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

salam...

pesan dkt En. anas jgn bg hari2 minum air sarsi.nti kena kencing manis...

huhuhuhu..

fathiah said...

suka baca entry ni..baca sambil dok senyum sorang2 teringat kat my husb..dia pun suka buatkan air masa jahit..very supportive & juga pengkritik utama hasil jahitanku.. jahit biar kemas2 kata dia..nnti bole buka kedai..huhu (besar angan suamiku :p)..bersyukur lah kan

Eliss said...

bahagia kan bila suami supprtive!
he's more than anything in the whole wide world la :)

mummy_adam said...

alhamdulillah kita ada suami yg sebaik mereka..

En. Anas mmg best :)

Lea Shmea said...

oh saya suka cartoon jem tu masa kecik! rindu nya nk tgk!

joegrimjow said...

ku dapat teka apa akan berlaku malam ni
heheheheh (gelak nakal)

yatie said...

betul tu... tak kaya takpa asala suami baik, membimbing and penyayag....


heheh yang pasti kalau bini merajuk husband reti nak pujuk

Mommy Lyna said...

Akak duk serumah ramai orang, (mil, bil, sil) so takpela kalo gaduh3 kan? Ramai baaah