Search This Blog

10 September 2009

*susah hati*

saya susah hati

susah hati saya mengenangkan Ziyyad

dahi Ziyyad benjol (lagi!)

mary kay bagitau Ziyyad terhantuk

antara percaya dan tidak,saya hanya mengangguk mengiakan kata-katanya

saya sudah tidak mampu bergaduh dengan perasaan sendiri

anak, andai kamu boleh berkata-kata alangkah bagusnya

tapi anak ku,berkatalah hanya yang benar,dan benar-benar belaka

kerana hati terlalu gundah

kerana hati terlalu runsing

saya telefon Cik Intan dan En.Saharudin

terubat sikit gundah di hati bila mengadu kepada Cik Intan tadi

lepas raya Ziyyad ke nursery pula, untuk kami membiasakan dirinya bersosial dengan kanak-kanak lain

Ziyyad maafkan mama kerana bukan mama sendiri yang jaga kamu

p/s:: Cik Intan tak percaya saya akan balik KL hanya pada raya ketiga bukan pertama,takpelah ma,tinggalkan adik sikit sambal sotong,sayur goreng,lontong dan lopeh untuk bahagian adik ye. Nampaknya raya tahun ni takdelah adik dalam gambar raya keluarga kita. InsyaAllah, balik juga kami kesana nanti..sedih la pulok..


Chomel Nursing Cover

10 comments:

littlemama said...

dila, sabar je few weeks je lagi dgn mary kay kan? raya diperantauan ye tahun ni.. akak dah 3x raya KL je akhirnya tahun ni dapat balik raya kampung...ahaks.

Marsyithah Khidzir said...

sabar je la. sbb tu saya tak percaya nak hantar Tasneem ke rumah pengasuh. Sebab derang bukan nak kisah, maklumla..bukan anak sendiri. Jatuh ka apa ka.. lantakle. Tapi kalau kat Taska,ada banyak mata yang memrhati anak kita. Kalu tak puas hati, komplen je kat tokey Taska

KV said...

mmg risau dila. Benjol tu mcm mana lah ziyyad dpt kan.

Cikpid said...

Dila...sian ziyyad...

antar nursery cecepat..
mcm Afieq maybe rezeki die..dpt bbysitter yg sgt baik jaga die..jg mcm jg anak sendiri..smpi kalo dh jmpa bbysitter die..x hirau kat kite dh..hehehhe

Tahun ni giliran kat umah mak saya..jd rs x sabar nk raya..kite dh kawen ni mmg laa kene gilir2..tmbh kalo jauh2..hehehe..

Elyn Sani said...

dilla blk KL sms akak ek!! leh jumpe i kan penduduk tetap KL x berkampung hihihi

Farah said...

dilla..sejak 2 menjak ni saya pon susah hati jugak..afif bile balik dr umah bbsitter mesti ade lebam kat dahi..hari2 plak tu ade..mase duduk ngan saya weekend elok la dahi tu..pastu bile anta balik umah bbsitter muncul balik lebam tu..haihh nak tuduh2 tak baik plak kan...

NM said...

sya ritu pn tegerak nk tuka pegi bbsitter, tapi tu la..bca kisah awak ni..mmg susah nk cari bs yg baik.hehe..

harap ziyyad takde papelah..tapi nanti if ziyyad duk nusery, harap2 okla..anak sya dok kt taska ni pn dh mcm2 cite..tapi sya dh mls nk endahkan..aritu ada sekali sara balik rumah tangan lebam gak tapi bila tny cikgu dia kata takde apa2 jadi..hm..ntahler..

Kak Lia said...

kalo jatuh depan mata kite....tk risau....

abg encem saya...dh byk kesan parut...tp saya tk bimbang...sbb sume nye berlaku depan mata / atok / papa

Mrs.R @ Emi said...

sedey plak dgr kisah ziyyad ngan mary kay ni...
xpe...nnt masuk nerseri k

Annasue'G said...

bertahan ye dila sampai lepas raya ni..tak lama lg dah..
fobia dgr mcmtu..sian ziyyad~ kalo la die dah boleh ckp, ape la yg die nak cerita tu..