Search This Blog

10 September 2009

*about Aidilfitri*

raya checklist?

saya tak de pun,bab baju raya saya lah paling malas,En Anas yang tolong ingatkan

saya dah beli baju raya 1 ramadhan hari tu,masa balik KL

sempat memetakan Jalan TAR

mula2 ingat nanti2 je beli baju raya

tapi ternampak satu baju melayu cotton yang comel untuk Ziyyad

terus la beli,alang-alang kat gerai tu pun ada jual baju melayu lelaki dewasa

En.Anas pun beli la sekali,sepesen dengan Ziyyad (sedondon la gitu)

En.Anas tanya saya

"tak nak beli baju sayang sekali ke?"

saya kata

"nanti-nanti lah"

tapiiii!

jalan punya jalan,terjumpa satu jubah yang matching dengan baju melayu kedua-dua lelaki chenta hati saya

so beli la terus,pasal dah tahu size senang sikit,tak payah fitting room semua..hahaha

dah nama pun kat Jalan TAR,beli la tudung sekali,kasik matching jubah tu

baju-baju ranggi Ziyyad semua dah ada,rezeki anak...nenek atuk mak tok wan kasik baju kat Ziyyad

baju ranggi saya dan husband?tak payahlahh..

nak melaram raya pertama je..hehhe (raya ketiga recycle balik baju raya sedondon,nak balik KL lah katakan..hehehe)

Raya tahun ini first time saya jauh dari family di KL,tak kisah laa..

mak awak mak saya juga mak saya mak awak juga..tak gitu.. :D

cuma suasana mungkin berbeza,juadah raya juga sudah tentunya berbeza ( Cik Khaty dah tahu buat lopeh daun pisang tau,bukan main pakai acuan tau ka..sedapppp!)

di sini (Sg. Ara,penang) tak de orang takbir dari rumah ke rumah,tak syok la,tak syahdu gitu kekdahnya

Saya pasti rindu akan rombongan takbir itu,suasana raya lebih terasa di hati

p/s:: orang cerita pasal checklist raya,saya pun nak jugak cerita..tak nak kalah tuu

p/s:: lately saya banyak post entry dalam satu hari..emm


Hey You,yeah you..dah join giveaway saya meh join sekarang,esok dah tutup tau!

Anasfadilah's Kerongsang Raya Giveaway!


Chomel Nursing Cover

3 comments:

Dils said...

saye pakai baju nikah time raya nanti. Hehehe.

Anasfadilah said...

dils::masih muat tuuu!saya unya udah tidak muat..kena alter sikit (sikit je) baru ok

p/s:; in denial,badan sudah gemuk

Anonymous said...

salam kenal anasfadillah, he..he.. saya pun selalu tak kesah psl baju raya, tapi tahun ni semangat abis....