Search This Blog

03 September 2009

*mertua*

saya mengambil masa lebih kurang 2 tahun untuk betul-betul serasi dengan mertua

tak tahulah bagi anda semua,tapi bagi saya itu masa yang lama

kenapa 2 tahun baru betul2 serasi?

ntahlah..bila kita (menantu) masuk dalam sesebuah keluarga baru

kita perlu beradaptasi dengan persekitaran,kita perlu terima pembaharuan

kita perlu terima dengan hati yang terbuka apa yang keluarga suami suka buat tapi kita tak suka buat (dululah..)

tak perlulah saya detail sangat,serupa membuka pekung di dada pula nanti

bila kita dah dapat terima kekurangan kelebihan semua tu

baru terasa seronok

tak tahulah bagi anda di luar sana yang mungkin ada terasa pahit dengan mertua

saya tinggal berasingan dengan mertua,tapi rumah kami tu dekat aje (orang kata kalau kentut pun boleh bau le jauhnya tu..hehehe)

masih banyak yang perlu saya baiki untuk menjadi menantu contoh (miahahaha..contoh la sangat..menantu baik la senang cerita)

apa-apa pun semalam saya seronok berbuka dengan mak dan anis dan juga Ziyyad,pasal yang lelaki semua pergi surau berbuka (Ayah,En.Anas,ayah jat,pak su,Wan, Is dan adik adik :) )

walaupun berbuka bertiga sahaja dirumah mak,tapi saya rasa lengkap :D

p/s:: Cik Khaty buat lopeh woo semalam, sedappp! ingat nak minta Cik Intan poskan lopeh dari KL,nampaknye tak perlulah untuk raya ni..hehehe..cuma nak minta resipi lontong je dari Cik Intan ni...rindu la lontong Cik Intan makan dengan sambal sotong..slurppp!


Chomel Nursing Cover

10 comments:

Eliss said...

aku berbaik2 ngan mertua sebelum kawen..hikss..aku memang tadak masalah dengan dier :)

irvanqiesy said...

salam...sy ade pengalaman tggal dgn mertua...tp sy nasihat yg mane baru kawen klu bleh jgn duk serumah ngn mertua...lagi2 kite baru je memgenali kauge mertuakan...now alhamdulillah...sy dan mertua mcm kwn baik...

yaya said...

macam2 experience org dgn mertua, macam mana pulak lah bakal menantu kita semua nanti....

Jiey^Mien said...

rasanya, semua pun ada citer tersendiri ngan mertua..
whatever it is, terima seadanya kan? =)

Kak Lia said...

memang kena terima seadanya...tp mertua tk de msalah...cume ipar duai saje yg kadang2 menyesakkan kepala otak....bukan hubungan tk baik....tp budaya ...susah nk xplain...ape2 pun...mak mertua saya yg terbaik....in the world...:p

lara aisya said...

2 tahun cepat jugaklah...oleh kerana masa awal-awal kahwin dulu kami berpindah randah skarang ni baru rasa serasi ngan mertua.sama juga duduk asing tapi sekampung. tapi setiap hari wajib menjengah mertua.

Mai Okinokiyo said...

ohh i skrg pun baru rasa serasi. Serasi in terms i boleh ckp apa i suka ke xsuka ke tanpa mengecilkan hati mertua dan juga diri sendiri.

kakaka

A.H.A.D said...

saya pun nk kata rapat sgt pun xjugak,..bese2 jer..wpun dh knl sblm kawin lg

Drama Mama said...

dila, untung la serasi ngn mertua. i pun okie lah nak kata rapat sangat pun tak, tapi skang dah bole menerima cara dia dan dah tak kecik2 ati. dulu susah sikit maklumlah different budaya hehe

hopefully nanti ngn menantu pon bole ngan la eh ;-)

MAMAFAWWAZ said...

saya still lagi berusaha nak kenal ngan hati mentua ni..ntahlah..takleh nak comment banyak2.Tapi yang penting tengah berusaha lagi.