Search This Blog

27 November 2007

::chOREOgraph::

hari ahad pagi,minggu lepas...pagi2 lagi mama dah msg saya

"tgk TV3 sekarang"

macam tulah bunyi nye sms mama,saya ingat ada keluar berita ke apa ke,rupa-rupanya mama suruh saya tengok motivasi pagi,saya tak ingat apa nama ustadz tu

ustadz tu cerita pasal tanggungjawab suami isteri..kalau masing masing tahu taggungjawab masing2, soal hak tak akan terbangkit..

saya beruntung juge kiranya,suami saya rajin tolong saya memasak,kadang2 dia masak saya sidai kain,kalau saya masak dia sidai kain..kadang2 suami saya yang kemas rumah,dia mop lantai,vacuum..saya pulak cuci tandas..suami saya juge suka bertukang,jadi senang la saya bila ada paip leaking,dia saja yang repair..rak para untuk sabun dia juga yang pasang..saya bersyukur..dapat asben yang rajin membantu saya..hehehe..

hidup kita ni macam satu persembahan tarian,sudah di atur mana letaknya,salah sikit langkah,canggung semua jalan cerita..jadi setiap langkah yang kita ambil kena selalu berhati-hati..siapa nak persembahan canggung..tentulah tak seronok bila tengok kan?

betul lah orang cakap,masa bercinta tu lain,dah kahwin lain...married is a life long lesson, setiap hari kita belajar benda baru dengan pasangan kita..

enjoy every moment of it..kita hidup kat dunia tak lama kan?

3 comments:

Taichee~@! said...

to me, humans are actors/actresses. The world is only a stage for us to play our characters well.

Dunia Pentas Sandiwara. Cuma sama ada kita boleh berlakon dengan baik, atau berlakon dengan teruk?

The audiences are also humans, non-humans (be it malaikat atau jin) but the judge is ALlah the Almighty.

Anasfadilah said...

i do mime also...hahaha

mime..we need to see and understand,no need to listen..its fun minus the 'noise'

Arin said...

Cuzen..u've been tagged

http://lemprica.blogspot.com/2007/11/tag-tagging-tagged.html