Search This Blog

24 July 2012

kerana teringin..

nope,i am not pregnant u guys..saya memang selalu je teringin..ahahahahahaizzz

Ramadhan datang lagi..Selamat berpuasa bagi yg baru dapat puasa macam saya..hahaha (orang start hari sabtu,saya start hari isnin...comel je kau dila)

Pasar ramadhan yg femes di pulau ni ialah pasar ramadhan bayan baru (dimana tempat para pemuda dan pemudi yang masih single mencari bakal pasangan masing-masing,entah kenapa...saya tak terlibat..maaf la ye..) 

dah lebih 7 tahun duduk sini (campur tolak masa belum kawen lagi) tapikan kat PaRam Bayan Lepas ni menu jualan balik-balik ituuuuu je. ayam percik,karamel,pulut udang.,nasi tomato..Gerai ayam percik aku rasa adalah dalam 4 penjuru. (buat dalam area parking masjid yg mmg khas,jadi kawasan tu persegi la)

saya nak ayam percik kelantan la!

pernah 2 tahun lepas,seorang makcik kelantan ni ,kami panggil dia Mak Ngah.dia jual ayam percik kelantan di pekan sungai ara,tapi dia buat sat saja..kenapala Mak Ngah menghancurkan hati saya..haizz

tapi tulah kenginan ayam percik kelantan hanya timbul time ramadhan saja,mengada kan?

jadi nya semalam saya google resepi (weh,boleh myresipi.com jammed pepagi nak masuk...gila lah korang..tapi takpe,bagus memasak lagi pada membeli je,bosan juga kalau selalu sgt beli makanan ni)

and stumble upon this blog aku bukan chef-resepi ayam percik kelantan ,resipinya pantas,tuntas yang penting jadi! 


ayam yang digrill atas Grill Pan sahaja,kerana saya tiada oven untuk kukus grill panggang! ahahahahhaihh



siap kuah percik kelatannnya!letak atas.. makan dengan nasi putih panas...sedap habaq hang

husband suka,dia kata sedap..saya dah cukup happy dapat pengiktirafan dari dia (husband seorg jujur dgn masakan saya kalau tak sedap,kurang garam,terlebih garam dia akan cakap dgn saya..kalau sedap tu makna kata sedaplah..puas masak sampai berasap rumah,the cooker hood tu dah letak 3 pun still la asap berkepui..kata grill dalam rumah kan...hahahahhaih)

saya tambah cili giling sesudu bagi pedas,orang penang tak makan pedas mmg tipu la kan..

resipi mudah sangat,cubalah! :)

p/s: apa agaknya nak masak petang ni ye...hmmm,mari fikir.


{KedaiChomel-Nursing Cover} {Chomel Clippies} {custom-made luggage tags}{Passpocket by Chomel}

5 comments:

InaAchik said...

alhamdulillah... resepi saya x buat anda sekeluarga sakit perut cerry brrry! hehehehhee...

nway, boleh tukarkan ayam ngan ikan. sedap jugak. saya br wak kelmarin.

nway, selamat berpuasa...

Eliss said...

semalam saya percik ikan. tapi memang letak cili boh selalunya. trg style :) kelantan yg putih tu :)

Haslinda said...

lagi satu, menu yang paling banyak kat Pasar Ramadhan Bayan Baru adalah murtabak...haih..ada lebih 5 gerai murtabak

-Sara- said...

woww awal dh layan ayam percik, cayalah! hehe

Raimanda said...

sedapnye :)