Search This Blog

01 July 2012

Discovery




Kesian gile aku,baru tahu tentang kewujudan payless store,di 1st Avenue,Penang..kesian sangat...Jadi gila sat semalam kat payless...hahha

semalam Saturday,kena kerja (dipaksa senang citer..hahahah..nampak sgt tak ihklas bahahhaa) well..did went for lunch disitu,tiba-tiba ternampak iklan payless..terus aku kata pada collegues.. "jom singgah sat!" (weh,aku sorang je baru tahu ada,depa yg lain tahu lama dah..dasar noob) mampuih,rambang mata! the shoes are damn affordable and cantik and berkuality i tell yuh!

dan ada saiz sampai 11US..merasa la kaki gajah nak pakai kasut cantik dan comel kan...bahahahahah!


sebenarnya nak ambil satu kasut je,the Purple Camelia,by Lower east side (right box) retailing at RM83,tapi ada 50% off..Then terjumpa plak the gold cassidy by Brash, retailing RM69 andddddd 20% off..miahahahah! (pembelian kasut adalah atas restu suami,tapi tanya satu belinya 2,peace abang,love u many many more..hahahah)

i am one happy camper :D

lagi satu discovery yg memeranjatkan..

Ziyad can recite ayatul qursi in full..just found out yesterday mas anak tido..sebelum tido saya selalu ajar alfatihah,al ikhlas dan annas..tak pernah ajar dia ayat qursi pun. Pasal saya rasa.."alaaa kecik lagi..masakan boleh menghafaz ayat begitu panjang"

ye,ibu bapa seperti saya selalu merendahkan kebolehan dan keupayaan otak a soon to be 4 yr old kid.

and he did recite ayatul qursi really well..terperanjat juga sebenarnya.Rupanya all this while husband yang ajar dia rupanya.

saya boleh hafaz ayatul qursi masa darjah 1 atau 2 macam tu,babah saya ajar saya pasal i always had trouble sleeping masa tu...heeee

budak-budak macam Ziyyad,hatinya kudus,tiada dosa. Apa yang kita perkatakan akan diserap.Yang baik tak baiks semua sedut sama rata je. Ajar baik,baiklah tangkapannya..ajar yg bukan-bukan..bukan-bukanlah hasilnya.

p/s:never underestimate a child's potential or..their ability to get into more trouble.hahahahah XD

{KedaiChomel-Nursing Cover} {Chomel Clippies} {custom-made luggage tags}{Passpocket by Chomel}

1 comment:

babyelle said...

Masya Allah... hebatnya ziyyad... dulu tengok blog dilot die baru pandai jalan, cakap bahasa jerman etc... now... da pandai bace ayat qursiy... kagum... bace entry dilot ni inspired saye nak ajar anak yg 2 bujang tu... hahaa.. selame ni aku cume suh die bace doa tidur je... hewhewhew.. (malu*)...