Search This Blog

12 December 2010

tentang Ziyyad



sudah lama tidak menulis tentang Ziyyad permata hati seorang ini




tak de orang nak buat contest adiwira celik..yelah sekarang kan banyak contest utk bebudak..senyum menawan la rupa seiras la gaya tido unik la gaya berenang comel la..nah ni gambar kontes utk adiwira comel bergaya..ada harapan menang tak?

LOL!

Ziyyad ada masanya sangat sweet,ada masanya sangat menduga kesabaran

apa boleh buat a 2 year old baru.

semalam saya tak berapa sihat,dengan perut cram,demam,selesema semua..kaki pulak dah naik sejuk

dia datang pada saya dan pegang kaki saya sambil berkata

"sejuk kaki mama,kesian mama"

ada kalanya siap pesan pada saya ketika nak langakh masuk toilet

"mama hati-hati tau,licin tu"

sungguh sweet dan rasa geram nak peluk-peluk sampai meletup!

ada kalanya dia juga suka mmebuat sepah,seperti menuang air minum dia tas kerusi dan di atas lantai,comel kan adiwira saya ni. >:(

sekarang ini tengah rajin menghafal doa-doa

doa tido dah pas
doa apantah rabbana atina fid dunia tu dah pas

setiap kali tido mesti suruh mama nya baca quran dulu (baca quran dalam kamus Ziyyad ialah baca ayat qursi) katanya

"mama,baca quran mama,halau sitan dengan hantu hitam"

ye hantu hitam :P

lepas doa bleh pulak suruh cerita..

"mama,cite ma..citer crocodile dengan mickey mouse dengan air masak"

tajuk cerita memang begitu dan setiap malam bertukar

tapi bintang utamanya ialah crocodile.hari tu saya letih jadi saya cerita crocodile dnegan monkey,last-last monkey mati kena makan dengan crocodile,boleh? dan Ziyyad kata

"kesian monkey...."

tak larat hari-hari nak cerita,tapi apakan daya..itu yang dia suka,dan kadang-kadang Ziyyad suka tokok tambah cerita tu sendiri..

i think one day aku nak menulis buku cerita budak-budak,ada sesapa tahu macam mana nak publish buku,boleh jadi macam kak Emila :) ,bangga aku melihat buku krafnya di kedai buku popular hari tu

p/s: sorry la pada pembaca blog anasfadilah,kesian hangpa,aku banyak menulis sampah je lately.

{KedaiChomel-Nursing Cover} {Chomel Clippies} {custom-made luggage tags}


5 comments:

Ocen said...

anak sedare saya, mak saya ceritakan ttg abg frodo(lord of the ring tuh)...kewl x?kecik2 dah lyn trilogy...

!Nt4N said...

semangat betul badan ziyyad skrgkan?maknya masakkan apa, bole kongsi rahsia?

Bardboo said...

comelnyz ziyyad!! geram tgok pipi dia tu..huhu..

Anasfadilah said...

kak intan:dia nasi tak mau,yg tahunya nak makan kentang goreng,kek,keropok ikan,biskut kosong cecah milo dan susu,tu je..hahah

bardboo:pipi tu ygselalu mama dia cubit dan picit sampai dia nanges,sampai kalau saya dekat sikit je,dia tutup pipi dgn tanga.LOL

yuu:frodo baggins?hahah..bilantah aku nak start cerita kisah-kisah nabi kat Ziyyad ntah..haih**

Drama Mama said...

mana dapat mask tu? nak jugaaaaakkkkk!!!

http://twinkywinkystars.blogspot.com