Search This Blog

02 December 2010

produk review yang ikhlas.

pernah tak korang baca product review/ads/iklan dari para blogger?

pernah tak korang rasa bila baca/tengok sekali lalu produk review tu tulis macam melepaskan batuk di tangga tanpa apa-apa kajian,sekadar kipas lebih-lebih dan letak gambar penuh satu page?

kalau gambar tu informative takpe,ini gambar merepek-repek je?

ada tu pulak bagi misleading info tentang produk tu. Misalan lah kan,this product is good for pregnant mothers, tapi produk tu bukan untuk buat orang jadi mengandung,tak ke misleading namanya?

kalau kot nak kipas produk tu pun agak-agak la bai,jangan la sampai dalam produk tu kata lain ko jual ayat lain semata-mata nak dapat duit iklan.

duit dapat dari menipu orang ni agak-agaknye kan berkat tak?

aku suka produk review yang jujur,telus,tulus,informative dan cantik di pandang mata...bukan sekadar review yang penuh kata-kata sampah dan gambar yang amek pun elok lagi cam phone aku amek boleh?

aku tahu semua blogger memang harap dapat duit dari blog mereka,tapi boleh tak lakukannya dengan ikhlas? bukan sekadar buat product review yang ala-ala melepaskan batuk di tangga?

nak tengok USAHA tak dalam product review,meh pegi SINI , ini baru USAHA bukan letak gambar macam hamjad*h pastu prong pang prong pang merepek-merepek pasal product tu,kalau merepek benda betul ok,tapi merepek sampai tipu orang,sendiri pikir k.

so there,if u bloggers dapat ads or org suruh buat produk review,do ur homework first jangan hantar kerja cincai boncai macam sampah,dapat F je nanti. repeat paper! eh emo plak aku.hahaha

p/s:kalaupun dia bukan abang aku,aku tetap kata dia ada USAHA nak buat product review.

3 comments:

Farah said...

saya stuju!

sebab tu saya pilih jugak kalau nak ad apape pon..lebih selesa kalau produk tu kite dah pernah cuba.

Eliss said...

abang ko memang best lah :) siap buat background hp lagi.

aku pun kdg2 mls nak review produk ni tapi kalo cincai review kesian plak.

Ocen said...

agree!!that was the best review i've ever read...detail!org tanye,sume die wat stadi ...walopon aku usik die sampai die meletup hari tuh...:P