Search This Blog

02 August 2010

sudut mari berangan

saya adalah berangan mempunyai sebuah rak buku 3 x 1 kaki untuk meletakkan buku-buku saya,husband dan Ziyyad

well,abang has the most books dlam rumah tu,Ziyyad no 2 mama dia no last,pasal mama selalu beli untuk Ziyyad dulu,sampai chic lit mama sudah lama tidak dibeli dan lagipun takde masa nak baca buku chic lit asek baca buku craft saja,lalalalala

hari tu pegi giant jumpa satu rak buku dalam RM99 tapi warna beige kayu tu,tak cantik,tapi the desired demension lah,dan dah berangan cat kaler putih.

tapi abang insisted to tempah with his friend (which i dont know when, and saya nak cepat,boleh tak?)

dulu masa sekolah rendah saya bangga bila rumah ada small space yang boleh buat mini library..even dalam kelas masa tu cikgu setup satu ruang buat sudut membaca.

tapi tak boleh lawan library pak ngah saya le...buku berlambak-lambak..saya suka betul tengok buku-bukunya (suka tengok aje lah...hahahah) ada juga pinjam beberapa buku masa lepak rumah pak ngah melaka.

saya suka tengok buku tersusun elok dan kemas (lagi sekali,suka tengok je..hahaha)

soalan kepada tira : agak-agak kan book case expedit ikea boleh muat kereta babah tak?miaahahaha

tapi saya rasa rak buku gian tu dah cukup bagus,tinggal nak cat putih dan fasten it to the wall so it wall topple down if ever Ziyyad decided to climb on it,well u never knows kan..

berangan berangan...syok betul

p/s: oh yeah,saya nak oven in my small kitchen :) ...itu sudut berangan di lain hari. gambar source klik aje pada pic tu :)

7 comments:

Dils said...

Best kan. Nak buat jugak. Tapi projek library tu tak habis2 lagi. Ni balik maw husband kena bebel.

Satu lagi yang teringin, dekat bilik tido sendri pon ade kerusi untuk baca.

mar!ahaf!z said...

me pun giler warna putih..
baby cot aritu, sampai hubby tunjuk tu ni, sume tak berkenan, last2 hubby cakap, nak warna putih kan? meh abang cat.. :p

p!nkerton said...

hi dila, salam kenal.
(dulu saya penah order nursing cover dgn awak :D)

Unknown said...

mintak maaf. tak muat

mama danial said...

lately dah banyak koleksi bertambah buku politik laa pulak kat umah tuh...hahahahaha! bila nak mai melaka lagi agaknyer?

Anasfadilah said...

kak long: every raya sure come.

n.a.j said...

dreaming of having my own little library .....