Search This Blog

06 August 2010

ok this is weird

saya tak pernah sangat cerita pasal produk kecantikan pada korang pembaca semua

tapi ini harus di share bersama.

kulit muka saya boleh dikatakan mix,some part sangat berminyak dan some part kering gila.

saya ada pakai moisturizer vitamin E saya lupa jenama apa beli di watson tub warna coklat,saya pakai sejak dari matriks,memang boleh menghilangkan kesan parut i tell u.

tapi bila dah meningkat dewasa ni,saya rasa vitamin E cream ni dah tak funcion kat muka saya,masihada kering-kering sampai flaky sikit kulit pipi

bila pakai bedak tak rata,jadi tak cantik.

so yesterday saya beli Hada Labo face lotion

saya beli di guardian ada sale dapat dalam rm40++ kalau tak harga dia RM50+ yang boleh buat saya fikir 17 kali last-last tak beli

tapi pasal ada duit sikit ni,saya nak try,pasal the husband also sudah komplen katanya

"muka sayang ni macam kusam la"

boleh tak menggunakan ayat kusam pada saya... -_-"

pasal beli lotion dapat sample pencuci muka sekali saya try terus malam semalam.

memang best! pagi ni saya rasa kulit saya sungguh supple. i cant stop tekan-tekan my cheek pasal best gila ah pegang.

eh,nasib takde misai


pakai satu hari dah nampak kesan,oh saya memang sangat suka lah kan! tak perlu la tunggu 14 hari ke sebulan ke setahun baru nak nampak kesan. (nampak sangat tak sabar)

yang bagusnya,hada labo guna ingredient yang tiada alkohol,tiada colorant,tiada mineral oil,hanya guna ingredient semulajadi sahaja.

so yeah saya suka pasal takde pewangi :)

pencuci muka dia pun saya suka, foam di halus..dan tiada pewangi (siapa suka guna produk Simple,mungkin akan suka pasal takde pewangi)

so memang best dan tahap boleh beli la pada dompet saya. nak beli clinique tak mampu apa lagi la mer.hahaha

dan lagi satu produk dia takde toner,pasal saya malas pakai toner dan toner mengeringkan kulit saya yang sedia kering. (nampak sangat malas)

p/s:ini iklan tak berbayar,free ads. gambar click to source.

15 comments:

CatlinaFly said...

huhu mudah cari ke produk ni?

Annasue'G said...

hari tu ade tgk kat watson! tu la tgk blogger lain buat ads utk hada labo ni mcm teringin plak nak try. nnt buleh la dihari raya kulit berseri2 aww! ;D

MaMa IdRaKi said...

salam, saya pun dh 3 bulan pakai benda alah ni and it works! definitely a must-buy! =)

Hanz Jamaludin said...

Dilla...licinnyer muka awak...
Haruskah diriku mencuba juga? Tertarik ngan statement Dilla ni.. :)

NM said...

aritu baca gk psl produk kt blogger rm yg glamer tu..hehe..best eh dila?okla dpt jumpa yg sesuai ngan kulit dila. :D

Anasfadilah said...

lina:ada jual kat gurdian,watson farmacy.senang cari.

sue: give a try.

mama idraki: wahni testimoni ni..hehehe :)

mar!ahaf!z said...

cantik, mcm kulit baby :)
penah baca review tp tak rasa nak try pun..

btw, saya suke simple nyer products!

Dils said...

awesome. nk try jugak la. tak puas hati dgn ape yg pakai skang.

sistyah said...

should i try, should i not. sejak mengandung jerawat berterabur dgn jayanya. pakai sebamed skang sbb dolu2 masa remaja riang ria doktor soh pakai sebamed sbb muka penuh jerawat... hmmmm...mari fikir2 kan...

Aku Bukan Bidadari said...

wah muka dila takder freckle!!! jelesnya!!

3740Journal said...

sebab muke dila licin putih berseri, so i consider nak try la benda ni. dah terpengaruh dah nehhh..

p/s kalau ade misai jadik cam muke obe keee.. keke

SurayaHarris said...

tahniah...tak sbr nk jmp kau raya ni..hehe

aiDieNa said...

Hmmm.. ramai yang kata produk nie bagus.. mungkin patut cuba..

has san said...

Org lelaki boleh paka dok....nok suruh licin supo korea nih...hahaha

Cik Ziera said...

Assalamualaikum.. Sy nak jual set sebamed botol besar Cleanser, Toner dan Cream Muka n free scrub kecik sebamed(untuk jerawat) .. . Semua set besar belum pakai lagi.. Kalau berminat hubungi sy ok? 😀 wasap untuk gambar 0172598280