Search This Blog

26 August 2010

Pengajaran



1.

saya tak berapa nak mood raya the fact is raya kat KL tahun ni ,bukan apa,puasa ramadhan saya tak complete pasal tinggal pose due to sakit.cobaannnnn.

awal puasa hari tu saya dgn megahnya berkata pada diri sendiri

"pose tahun ni mesti penuh punya laa!" yakin!terlalu yakin!maka Allah kasik saya sakit tengok sape lagi megah.hoh! insaf terus

AstagfiruAllahalazim...

pengajarannya ialah,nak mula ramadhan hati kena bersih niat kena ikhlas bukan pasal tak perlu ganti pose,tengok sekarang, ada la dekat seminggu nak gantinya.

2.

saya sejak kawen tak pernah tempah baju raya,pasal saya selalu fikir

"alaaa,baju dah siap berlambak,beli je la.."

dan yang tak bestnya bila baju berkenan di jiwa

a.tiada saiz

b.saiz habis

c. kakak penjual kata "oh!ni cuttting kecik ni,adik tak boleh muat" ku sedar diri ini siapalah aku yg gemuk gedempol ni.benci kau kakak penjual baju kaftan ala hatta dolmat!hateyuuu!

tak de beza la ngan husband,the biggest size they sell baju melayu here (kat kompleks bukit jambul) adalah XL,naseeeebbb ada yang muat,tengok gak cutting pasal ada certain baju melayu nama je XL tapi kecits

baju Ziyyad?dont get me started lah eyh.

Ziyyad tinggi dan sedikit gebu,untuk baju melayu umo 2 tahun,too short,utk 3 tahun too long and big..akhirnya amek gak utk 3 yo,dan nanti saya akan jahit kan kasik pendek sikit pasal org dah tutup kedai jahit dah ramadhan ni.

Hoh!

pengajarannya ialah,next year kita tempah 4 bulan sebelum raya!Nahh!hambek ni.

lepastu tu jadiklah Boria Pulau Pinang Kg. Pelet tahun depan.siap baju ada ropol-ropol boria kat lengan. tsk.

3.

kesian seorang customer saya,luggage tagnya saya tak sempat siapkan,dia nak ke mekah semalam,saya dah buat separuh,tapi tak tersiap pula..

saya sedih sangat sedih,rasa inadequate sangat.

pengajarannya ialah,pegi spital tu lainkali bawak mesin jahit bukan laptop,boleh?

saya marah lah dengan diri sendiri.hoh!hateyuuu! <---tetiba hate?motif?

maafkan saya sangat-sangat ye pn.customer,kalau nak refund just let me know ye.

4.

this post is up kul 4 am,pasai tak boleh tidoq. pengajarannya ialah

"dila,kau tahu ni bulan ramadhankan?dan kau tahu kau pun pose tak penuhkan?apa kata ambek wudhu buat solat sunat kasi tampung ramdhan hang yang berlubang merata tu,ni tak hang ngadap blog jugakk,kalau masak tu len la cenghita...awat hang ni?apa nak jadi?"

kata ku membebel pada diri sendiri,lantas eat the frog first

p/s: toddles.

4 comments:

::Kak Sambal:: said...

alaa...kesiannya, takpe, itu semua cobaan..

Unknown said...

Salam..I know how you feel..Kat sini mmg susah nak cari baju. KL is easier. I mention about this kat my blog http://aritakasuma.blogspot.com/2010/08/raya-shopping-1.html
Moga cepat sembuh...

Btw, I pun duduk kat Sg.Ara. :)

MIK'YAL said...

hahahhaha..lawak entri ni.tq buat i gelak di pagi hari ;p

opsssiie..jgn marah diri sendiri.dogaan ..

yatie chomeyl said...

org mcam I susah gak nk cari baju yg dh siap. kadang2 saiz tu besar utk bdn i. lepas tu kalau yg ngam2 utk badan, pendek pulak utk i yang tinggi ni . uhuu