Search This Blog

17 July 2011

talk cock sing song


hari tu saya jumpa bos,nak minta cuti kononnya..

we did talk about office stuff,i guess boss is ok and open juga.

so yeah,eventually i did talk about my current position as well my salary and all

all i can say my gaji tidak melambangkan pengalaman saya hampir 6 tahun bekerja beserta ijazah.ok ijazah aku pun bukan molek sangat,pandang pengalaman sudah k

so yeah,kalau aku cakap gaji aku memang sikit nak mam*** memang org tak akan percaya

"eh,boleh ke hidup dengan gaji macam tu?" ada yang bertanya

jawab dia memang tak boleh derr

pasal tu la aku buat 2 kerja,tapi kerja siang la ni serius draining my energy,tapi tulah hidup kena terus

kita tengok la bulan lapan ni katanya nak review gaji,kita tengok je la berapa kupang nak naik..aku pun tak mengharap dengan kerja sekarang,The pay is so low,aku rasa panggil bangladeshi ke vietnamese buat keje ni pun bagus. Company dapat untung pasal bayar gaji kuli rendah.

suatu hari aku nak minta tengok financial report company ni,apa yang tak untung snagat tu pun aku tak tau.balik-balik syarikat bukan profitable sangat,katanya

persoalan logika: ada ke orang nak buka company dapat untung sikit?

melainkan company itu buat kerja-kerja charity la kott aku rasa..hahahah.tapi charity pun kena ada fund kan?betul tak?

so there..bulan 14/8, 6 month la aku kerja..yay or nay?i say..so so je la

p/s:sabar..itu yang mama selalu pesan. Sabar la ni ma,ikut nafsu amarah,resign lama dah.Sabar pasti ada jalan,sabar itu indah marah itu mudah ;)




No comments: