Search This Blog

04 July 2011

Brought to u by the letter E


hari sabtu weekend haritu,saya pergi buat cermin mata,saya pegilah procare dekat ngan rumah saya area sg.ara ni..mak aih gile sombong orang kedai ni..dah la mahal cermin mata kau,ada hati nak kerek eh..

so i decided to go to macallum,ada satu kedai cermin mata saya ushar masa weekdays tu ari,org kedai ramah tamah ok..harga murah..macam nilah bagus..tapi itu bukan cerita hari ni

ceritanya ialah,

oleh kerana orang kedai yang terlalu ramah,siap bergurau senda dengan ziyyad semua,org kedai kasik ziyyad masuk kat dalam dark room where they test ur eye baca using the eye chart tu..

then org kedai cermin mata show me the letter E, quickly ziyyad shout "tu huruf E!"

saya terkejut!terkejut pasal macam mana dia tahu,saya tak ajar dia alphabet cuma ajar dia mengira saja itupun belum mengenal numbor,hanya bilang saja

sorry la noks,anak saya tak hantar playschool lagi,area saya ni nak masuk sekolah kena umo 4 tahun baru boleh enroll.

so i asked husband "macam mana ziyyad tahu?"

husband casually said "babah ajar dia pagi-pagi masa tengok word world"

oooo

tulah,sibuk sangat kerja..apa pun tak tahu pasal perkembangan anak..

haih...

kerja cari duit,duit untuk senangkan hidup..tapi tengoklah kesan dan akibat dia.haih...

p/s:saya balik KL rini,esok balik penang bali,tertinggal hati kat penang....1 haru pun kecoh ke dilaa??! ye mestilah kecoh.hahaha




3 comments:

3740Journal said...

budak cepat belajar. kadang tengok tv pun dia dah boleh tangkap word tu. i pun kdg terkejut gak dgn words yg i tak pernah ajar.

ShilaShower said...

kids tak perlu buku. billboards newspaper flyers tesco giant sumer tu boleh belajar. :)

Anasfadilah said...

shila:true..even Ziyyad nampak billboard giant,dia tahu itu giant. tapi tulah kita kerja like me from 8-530..sampai umah tak tentu kul bape ngan jam nya apa lagi..time malam ada masa sikit je nak main+belajar sebelum hitting the bed

ziyyad hantar pengasuh,mmg ada ajar sikit-sikit,tapi tulah,interaction dgn budak lain takde,masa belajar ikut dan..

macam tertekan sikit belum other mom start sending their toddler to preschool,rasa mcm anak aku ketinggalan..huhuhuhuh