Search This Blog

06 July 2011

Nice la sangat


hari isnin haritu aku balik KL

aku balik naik bas NICE,dulu naik bas ni rege RM50 ++ (4 tahun lepas zaman bujang tingtong) , lani rege tu utk member card holder je,non member RM74!freaking RM74!!

aku nak naik plusliner je kalau tak..tapitulah..(cerita lenkali je)

jadinya kat tiket tulis suhtunggu depan B-suite dekat bukit jambul tu,aku naik bas pukul 7.30 pm,7.40 bas dok mari lagi..panas hati dah ni,cuak tu jangan kabo la.

husband call kaunter tiket NICE ni kat sg nibong,org kaunter kata "ehh..tunggu kat Vistana hotel"

quickly kami drive sana,nasib dekat..bas dah nak jalan,i literally jumped out of car angkat tiket tinggi2..org kat luar bas jerit suruh stop

fuhhhh!nasib tak tinggal bas,kang ada kang aku minta ganti rugi.before naik bas,2 kali dah tanya kat org tiket kaunter tunggu mana,iye iye suh tunggu depan b suite,alih2 tunggu depan vistana.

pakcik dreber bas marah plak kut atas dia kata "awat tak call kaunter?" nasib la aku penat buat aksi stunt lompat kereta,kalau tak memang kena bahasakan je pakcik tu.

bas nice masa pegi,passenger 2 orang je.hahaha.aku n sorang uncle tu.nasib la dalam bas ada dalam bas ada plug boleh cas bateri phone,tak jadi marah.

tapi bas NICE masa balik,aku tak tau kurun bila,dengan meja dari kerusi tu flimsy nak mati,kang aku minta air panas mau topple air teh atas pangku..agak buruk la sikit la interior bas NICE masa balik.worth it ke RM70++ tu..tak langsung

RM70++ tu sehala ye.

dengan peramugari (aku tak tau apa nak panggil) dalam tu muka masam je,kau ingat kau sorang penat?aku pun penat tak cukup tido tau ke,boleh lagi senyum kat kau.cheh!




2 comments:

Anonymous said...

wuit..dah naik ek tiket dia..
naik banyak lak tuh..
:(

Nobita Sensei said...

NICE entry!