Search This Blog

01 October 2007

::pretender::

wow..

its such a blast to be cuti for a week..no work for me..yey!

i watch tv most of the time..i could not do any house chores because i cant..

hahaha...tak payah basuh pinggan,basuh kain,mop,vacuum umah...lalala

well..im totally at rest right now..still aint working..

well oh well...yes,its not easy..but thinking back other people who is less unfortunate than me..

unfortunate it is..but..yeah we can try MAKE another one

hahaha..MAKE u say..its not like u are making a cake..

well,well,well....once... im a mother to be,and happy as i can be..how could i contained it up in a jar maybe...

maybe i will try next time to contain my happiness..until my face turn purple..

all the petua sometime sound ridiculous at time..(peTUA..by orang tua..get it?)

tak ikut salah,ikut kang macam tahyul pun ada gak..minta2 tak langgar akidah je lah..ada yang boleh ikut,kita ikut la ye..

pheww..i still cant puasa till today..its still bleed..but a just a lil..

En.Anas sure am my rock right now (abang Effi u dont worry ok)

saya hilang satu,tapi saya ada yang lainnya..saya tak tamak kan?

to En.Suami...u are my rock always..u are there with me emotionally..never i thought i could do this alone.. a gajillion of hugs and kisses from me to u ,sayang

to emak and ayah,and all my inlaws...terima kasih emak dan ayah for taking care of me so well..terima kasih for all the boleh makan and tak boleh makan thingy (saya kena berpantang woo) but still emak masak sedap..hehehe

to my dearest mama and baba..doakan kami dapat satu lagi,seorang manusia yang mama and baba boleh gelar cucu yang comel

to my ever sayang kaknaz,abg effi,tira and fiqah..i'll bet u all will be the best uncle and aunty for our next baby..Insyaallah..u guys rocks!

to all my cuzzins and makciks..terima kasih for all the nasihat and condelences and just about everything..such a great feeling to know that u all care for me

to everybody else..thanks ya

tipu la saya cakap saya tak sedih,tapi saya masih muda dan mantap..hehehe..boleh cuba jaya lagi..apa2 pun itu tugas Dia..

Wamakaru wamakarAllah...

apa sebab jadinya macam ini..saya sendiri pun tak tahu...janganlah tanya...dah memang Allah tak nak bagi saya time ni..adalah sebabnya tu..saya redha...kita tak payah la buat spekulasi dan andaian yang saya ni meminjam along..opss bukan.. (mama kata redha time bulan ramadhan ni banyak ganjarannya...mudah-mudahan..amin)..dah memang bukan rezeki saya,maka bukanlah saya punya...saya akan terus menerus berusaha dan berdoa...insyaAllah

kepada Keluarga Nurin..redha dengan ketentuan Allah,sabar dengan segala dugaan yang datang,besar pahalanya Allah berikan apabila kita redha dan sabar,saya percaya dugaan mereka lagi hebat daripada saya...

p/s::next station...baby making..rock on!!

5 comments:

kakkumei said...

assalamualaikum....
saya ucapkan takziah atas kehilangan awak...walaupun saya tak berapa faham sebenarnya situasinya macam mana....maafla kalau komen saya menyimpang dari situasi sebenar...
ermm..saya rasa ini macam agak cold, tapi lecturer saya cakap,kalau keguguran secara natural, itu adalah tanda yang janin menghadapi congenital anomalies yang sangat parah...macam, kalau diteruskan pun dia tak boleh survive kat dunia ini...(itu yang saya belajarlaa)

tapi suatu kehilangan tetap suatu kehilangan...takleh nak ganti dengan apa-apa pun..tapi saya rasa awak cukup kuat untuk menerima ujian ini sebab itu Allah uji awak dengan ini..
jadi, mesti tetap SEMANGAT,k?
(do i sound like a busybody to you?if i do,sorry..)

Anasfadilah said...

im cool about it..

tak busybody pun

caring is sharing,no?

Arin said...

"Next station..baby making" ..
you go girl!!

Taichee~@! said...

Dear my lovely, bubblicious sistah!

I love you.
thats what matters.
For anas who's always there for you...I thank Allah for she needs a man like you.

Segala kejadian ada hikmahnya...

yeah! rock on!

p/s: i agree with rean.

Unknown said...

<3

i feel kind of sorry we're out of each other's lives now.

but you have someone strong beside you, so i guess you'll do just fine.