Search This Blog

21 February 2012

Melancong bersama Ziyyad

Disastrous or it will be a joy ride?

Travelling with kids or a kid,will it be fun? budak semua umur bawah 5...yang kalau tak di "ikat" dalam stroller akan lari bertempiaran macam ayam putus kepala..

tak boleh imagine la  how...if travel dalam negara je rasanya boleh lagi kot,but what if travelling ke negara orang?

pernah berbincang hal ini dengan suami,katanya kalau nak melancong baik luar atau dalam negara biarlah Ziyyad faham dan boleh recall apa jadi masa melancong

saya masih ingat masa tu umo saya 4 tahun kot,mama dan babah bawa kami pergi melancong ke lake toba..saya masih ingat suasana...walaupun tak berapa detail.

but still...saya tahu,saya dah pernah pegi lake toba walaupun masih kecil dan kenit XD

this year Ziyyad will be 4...kalau ada rezeki,InsyaAllah (doakan saya please) kami akan pergi melancong.

tapi kalau boleh saya tak mahu berangkut stroller mak nenek bagai (that peg is berat for travelling..nak beli umbrella stroller semata-mata nak travel..kem salamlah..mampuih tak beli.I still remeber kena angkut peg sebelah tangan,sebelah tangan lagi kendong Ziyyad when he was a year older,naik fireflyz,ground attendant said takde sapa nak bawakkan naik flight...lepastu tangan rasa nak patah...sebelah tangan angkut peg,bayangkan..serem!)

tapi the thoughts,Ziyyad is not in his stroller sangat mencuakkan...will he behave?will he not run around like headless chicken? menakutkannnn!

korang ada idea/cadangan/atau apa-apa pendapat...tolong beri tunjuk ajar...i badly need it.

kerjasama anda didahului dengan ucapan jutaan terima kasih..eh. XD


{KedaiChomel-Nursing Cover} {Chomel Clippies} {custom-made luggage tags}{Passpocket by Chomel}

2 comments:

yatie chomeyl said...

say abeli harness bag tu utk anak saya sbb xlarat nak kejar dia lari2 kalau tak duduk dalam stroller.

Elyn Sani said...

bule bayang cemana pesen larik ziyyad tu sbb sebijik cam wafiq. agak2 anak2 kite ni kene pakai harness la dila. tp jgn ko terbelit dek larian die sudah la ek huhuhu