Search This Blog

03 January 2011

first day at school



saya ada banyak first day in school pasal masa kecik banyak pindah randah

saya masih ingat first day of school darjah 2 di johor bahru masa tu,SKAT,sekolah angkatan tentera. saya pakai beg macam budak di jepun


lebih kurang macam ni tapi lebih rantagular dan bewarna kuning,Ianya beg sekolah lama. agak lusuh.sampai baba tegur saya "takde beg elok sikit nak pakai". ntah kenapa saya suka bentuknya yang boxy, dan ada clasp lock. heheh :D


gambar sekolah rendah tahun 1992,ni pun amek dari fb ckgu Zenu. She still remembers me.kalau korang terer carik la saya di mana :P

first day kat sekolah menengah,form 1. saya masuk sekolah SIGS. Saya ingat hari tu pasal i remember babah hantar untuk daftar,siap pakai kot (kebetulan he is on his way to the ofis kat BBU) i remember how i want to strive and excel at that school that day. :')

First day form 3.i still remember,i was so malas nak pegi daftar that day,knowing hari tu first day mesti macam tak best.Macam nak chill dulu esoknya baru pegi. Tapi mama insist jugak pegi. dengan berat hati pun pegi. That is the day i met Cikgu Suraya . Dia pun budak baru sekolah tu. Baru pindah taman ehsan

tapi yg tak bestnya,she get to masuk kelas atas 3P2, tapi kelas atas semua penuh (read:kelas pandai) so saya ni tercampak masuk kelas bawah, 3P6. cheisss! tapi tak kisah la..masuk kelas baru terpinga-pinga,terus ebudak kelas elected me as the bendahari.double Cheisss! for the day.

HAHAHahahha.sweet memories though.

first day masuk asrama ,kat SERATAS. saya nangis...tak payah citer la k. esok nya telefon rumah,dengan eksaitednya kasitau babah "bah,adik cuci stokin dengan tangan je!" LOL!

antara kenangan ke sekolah yang saya tak boleh lupa :)

so kids,stay at school. jangan malas belajar. Dengan ilmu kita kaya!

p/s: what happen if masa form 1 saya masuk sekolah agama masa tu eh..hmm. Arwah atuk really wants me masuk sekolah agama.tapi saya tak nak pasal tak mau jadi ustazah.tapi takpe,adik saya,umicik Ziyyad dah realisasikan impian arwah atuk saya,kira ok la tu :D


{KedaiChomel-Nursing Cover} {Chomel Clippies} {custom-made luggage tags}


4 comments:

Unknown said...

orang masuk sekolah berhantu. sekolah agama banyak hantu. cough

SurayaHarris said...

awww..aku juga ingat.pastu blk sekolah mesti nak g mkn kat rumah kau.mak kau masak sedap..sumpah.semua pun sedap..giler la zmn sekolah.cuma yang tak best adalah the bullies.. damn you bullies..~!

Unknown said...

zaman sekolah..seronok ke tak sebenarnya??

Kena TAG oleh syer.
Sila lah ke http://fadthnwan.blogspot.com/2011/01/dapat-tag-utk-blogger-baru.html

TQVM

Anonymous said...

zaman sekolah..mmg besh!
i miss those moments!