Search This Blog

05 October 2010

How to kinda link ur blog to twitter

yaknowwhatimmasayin?

bajet jay-Z..wahahah.

ok,so how to link ut recent post automaticaly to twitter for blogspot user..really simple,mula-mula bayar RM2 ke paypal saya,baru saya kasitau..hahaha.ok serius sikit cikgu dila.

ehemmmehemmmm *clears throat*

mula-mula ada mesti ada a/c twitter,dah ada?bagus,pergi follow saya sekarang,sesiapa boleh follow. bagi sesiapa yang saya tak approve Fb add friend saya,maka digalakkan follow twitter saja,Fb is too personal bagi saya,pasal banyak sedara mara sanak saudara,ada certain thing i keep it to myself too u know. :D

dah setup a/c twiiter,dan ada blog?bagus..so how to lure ur victim to read ur blog.

pergi ke Twitterfeed .

register,dan add ur blog link. dengan twitterfeed anda boleh link recent entry post anda ke twitter dan juga Fb (Sape ada fanpage,bagus juga..ada blogshop semua ke apa kan..)

use this link to find ur RSS Feed link

mudah saja kan?

so itu saja,kelas blogger 101 dari Cikgu Dila,semoga dengan adanya ilmu sikit ni dapat beri manfaat pada semua :)

sebarang pertanyaan lanjut boleh tanya di twitter saya untuk mendapatkan feedback cepat dan tuntas,InsyaAllah :)

Sekian.


p/s: macam mana ye gaya saya kalau betul2 jadi cikgu?hmmm

5 comments:

SurayaHarris said...

thanks>>aku cuba skrg..=p

Eliss said...

nk try lah.tp twitter aku kat ofiz kena block..

Anasfadilah said...

elis:guna metrotwit :)

Aku Bukan Bidadari said...

cikgu,, pasai pa dari BB tak dak tweetdeck? nak tweet deck nak donload dari mana???

sila beri tunjuk ajar

makasih

Anasfadilah said...

kak tiara:

cube cari kat BB apps,taip di google,saya tak berapa sure.nanti saya tolong tengok sama :)