Search This Blog

03 July 2008

::when the going gets tough,the tough goes walking..?!::

saya akan memulakan strategi saya hari ini...saya mesti berusaha..

saya akan ikut cara kak Elyn (oh...tahniah buat kak elyn...sudah bersalin maghrib semalam!seorang anak lelaki...sure seronok kak elyn di kala ini...)

apa cara dia?

jalan2 time square,klcc and lot 10...

saya juga akan berjalan (tak kira la sakit ke,dr. tak kasik ke..i dont care!..hoh...)...hatta berjalan waddling sekalipun (jalan macam itik katik!hahahaha)

saya nak petakan pasaraya giant,jalan puas2 kat queensbay ke...tak kira la kalau kena tawaf sekalipun...saya nekad!

ini.disebabkan.sudah.tension.masuk.kuar.spital.saya.tertekan.sekian.

p/s::macam mana nak ripen cervix supaya boleh dilate (buka) cepat..dgn adanya prostaglandin..hormon yg trigger ripening of cervix..how to get it? semen (air mani) ada banyak prostaglandin...macam mana nak dapat? sendiri fikir k..

4 comments:

Arin said...

kalau baca buku pregnancy..mmg la sex with the husband in the third trimester something yang disuruh..not because u want to have sex..tapi memudahkan perjalanan bersalin..

wawajoe said...

my gynae kata dulu, sebelum diinduce, try minum olive oil...yuks...i opt for the easier one..."lu pikir laa sendiri!"

Unknown said...

usaha itu penting, jgn lupe doa nya. nah amek ni, http://aidura.blogspot.com/2007/05/amalan-memudahkan-bersalin.html

Jie said...

tak sabar tunggu seorg lagi bayi..