Search This Blog

27 July 2008

::bishop's score::

::first time mother out there..membaca itu perlu,tak tahu tanya pakar..i mean PAKAR PERBIDANAN...:)) ::

being pregnant membuat kan saya banyak tahu..

maksud saya, lebih bertambah ilmu..

hari itu,berjumpa dgn Dr.Arbaie (my mak ngah sebelah husband..)

well,i do need 2nd opinion pasal my pregnancy induction tomorrow

Mak Ngah ada buat vaginal examination,dia bagitahu saya pasal score utk induce

mak ngah kata saya station at -1...saya bukan dr..saya adalah org lament saje...jadi dgn adanye internet saya mencari...apakah score yang bagus utk induce pregnancy...saya jumpe!

namanye ialah bishop's score

click sini for more info

well,hopefully everything when well,my bishops score ok..dan baby boleh kuar vaginally...tak perlu c-sect..

well obviously Dr.Rosita the pakar perbidanan..dia yg arif pasal bab2 ni..so trust her i will.

p/s::dr gynae ku yang banyak!hahaha...oh ye...membaca jembatan (gaya en. samy vellu)..) ilmu.

1 comment:

3740Journal said...

hello erni..
i dah lepas..gudluck to u ok..
hope everything semua selamat,

skang kt umah jhr tgh mwenjalani confinement..hehe..

take care