Search This Blog

09 July 2008

::kenapa?::

dah 3 malam berturut-turut...perut kejang-kejang...sakit sangat..tapi dari kul 10pm afterwards sampai subuh...pastu pagi ok..

so,tadi pegilah cek..(yelah dah sakit 3 malam,nak jugak tahu kenapa kan?)

Dr kata itu normal..dr. bebel lagi..dia cakap sakit tu bagus la,nak terangkan sakit labor tu susah la,dr kata kalau sakit sekarang ni nak senyum pun tak larat lah,sakit lagi teruk pada sakit gigi lah..yada yada yada

ntah kenapa,saya rasa marah ngan dr ni..

mana la saya nak tahu sakit beranak macam mana?kalau tak kerana dek sakit 3 malam berturut tu,tadelah aku nak p jumpa hang..ghaplah la dr ni..

saya tensen tak semena-mena dgn dr..

dah sakit perut,kot apa jadi kat anak dalam perut ni,kamu nak tanggung ke?dah tu anak first mana saya nak tahu sakit macam mana? (nak je saya cakap gini ngan dr...tapi sebaliknye saya senyum2 macam org bodoh je...dan saya rasa dr tu kata dalam hati.."depa ni tak paham2 ka?")

YE SAYA TAK PAHAM!!PASAL TU LAH SAYA PEGI JUMPA DR!KALAU TAK SAKIT TAK DE BUANG MASA,KUDRAT,TENAGA,MINYAK KERETA DAN UANG JUMPA DR!TAU TAK!!

kalau saya dr. lain la citer...

p/s::tiap kali saya jumpa dr ni saya rasa macam org bodoh...macam bila dr cakap,saya tak paham..saya cuma RISAU!sakit tu saya boleh tahan...saya tak tahu apa baby buat dalam perut..kalau tahu,taklah jumpe dr hari ni..rasa nak geget jer dr. sorang ni!

Ya Allah,sabar jerlah..

9 comments:

Aku Bukan Bidadari said...

tul lar..mesti lar riasu kan
kalo kita sakit2 ..
isk apa punya turrr lar dr tuh...

kakLuna said...

mmg tension bila takde tanda2 langsung nih...akak pon mcm tu gak dulu...tu yg kene induced...hopefully cepat2 la baby Dila keluaq...akak doakan :)

sistyah said...

mmm...awak bertenag ye dila.... baby saje main2 dgn awak agaknya....

eiNa said...

xpe dila.. lagi bagus kta pi tanya Dr. dari x buat apa2 tindakan...
nak explain sakit dia cemana pun ssh.. sbb sakit dia hurmmmm camane ekk nak describee.... heeeehee...

Anonymous said...

Darjah kesakitan utk setiap org mmg berbeza. You record tak brp sela masa sakit tu? Kalau constantly sakit tu dtg dlm 5 mins (I couldn't really remember) sekali, then that's the real contraction.

Anonymous said...

Darjah kesakitan utk setiap org mmg berbeza. You record tak brp sela masa sakit tu? Kalau constantly sakit tu dtg dlm 5 mins (I couldn't really remember) sekali, then that's the real contraction.

Ms Lola said...

Opps, apesal ter 2-kali post ni. Sorry...

Anasfadilah said...

tiara::risau tu yg lebih,tu pasal p jumpa dr..sakit tu InsyaAllah boleh endure lagi

kakluna::betul lah kak luna,tensen gak..heheh..maceh doakan saya

sistyah::hoh!mmg suka memain baby ni..pasal dia memain tulah membawa ke 3 kali ulang alik tido hospital...heheh

mint::dr kata sakit tu macam sakit gigi..hehehe..rasa nak gelak pun ye ngan dr ni

ms lola::masa malam tu sakit kerap..every 5 mins or so sakit je...tapi after subuh....ok plak...cuma sakit tulang pelvic...nak jalan pun Ya RAbb!! susah susah aje...hehe

Obefiend Weiland said...

nasib baik bukan Dr House dila. kalau tak lagi sarkastikal extravaganza!

HA HA