Search This Blog

09 June 2008

::sendiri tahu nanti::

ada seseorang bertanya pada saya..

"kak erni,macam mana mengandung?"

senang je saya jawab

"InsyaAllah,ada rezeki,kamu rasa la sendiri nanti...nak cerita pun tak boleh...nanti kamu tahulah sendiri.."

yup...its true...i always asked mama pasal macam mana mengandung..the answer is always the same..

"nanti kamu rasa lah sendiri..."

(ye...sekarang dah rasa...bagaimana susahnye tak dapat tidur dek perut yang semakin membesar,dan baby yang hanya aktif di waktu malam...mencari posisi tidur yang selesa tiada lagi dalam konteks seorang yg mengandung seperti saya...jadi...apa2 pun SOD BA RO...sabar!)

sekarang ini,saya ada hobby baru...iaitu melihat baby orang dalam stroller (tak kisah la stroller cap ayam ke cap kanggaroo ke,cap unta ke...saya tak kisah..) saya nak tengok baby dalam stroller saja...sangat mengujakan! tak sah kalau saya tak toleh,bila mana ada parent yang tolak stroller...saya mesti nak tengok baby dalam tu...hehehe

setiap pagi sebelum ke pejabat...saya akan tenung stroller pemberian mama saya kepada bakal cucunye nanti...kadang2 saya saja tolak tarik stroller tu..apa kes pun saya tak tahu...tak sabar nak bawa Chomel jalan2 kot?hehehe...haih...teruk betul pe'el bunda sorang ni.

p/s::jiji...seronok mengandung ni...betul...tak tipu.

8 comments:

Aku Bukan Bidadari said...

ekekee..me pun
hobi me..tgk stroller orang, tgk car seat org, tgk botoi susu orang..tah haper2 tapi beckham pun join sekali tgk.. ekekekekee

rupa2nya bukan me sorang jer eh..

Intan said...

ya..saya pon suka preggy sebab muka jadi glowing2 gitu! haha..yg takut masa nak bersalin je :( bole ke camni..hihih

Anonymous said...

menanti baby sulung, mmg mengujakan..everything is new...

dun worry tgk wayang walaupun dah 8 bulan..akak masih merempit di kl tatkala menunggu hari2 nak bersalin..

Anasfadilah said...

tiara::ntah kenapa kan...botol susu pun saya tengok juge kadang1...kita serupa!yay! (maknanye kita tak pelik!hahaha)

supermummy::bersalin!wahh!berdebar jugak ni...takut laa

kak oren::merempit tu mmg tak boleh lawan kak oren la...terer tu! (saya jalan lebih sikit pun dah mengaduh,apa lagi nak merempit...tabik spring kat kak oren!)

Anonymous said...

hi anasfadilah,

i rindu saat2 pregnant. yes really! terutama masa baby menendang2 itu... he..he..he

Anonymous said...

hi anasfadilah,
blog-hopping from little mama's diary.
congrats nak dpt baby.. =) mesti excited kan? i dulu pun masa pregnant mmg suka tgk baby dlm stroller. mesti nak tengok jugak. kadang tu sampai teleng-teleng kepala nak jenguk baby. heeeeheee.
i dulu beli stroller dah nak bersalin, x sempat nk bukak n berangan tolak stroller dlm umah. hihihi

Cool said...

syok ada orang tatang@!~

Anasfadilah said...

lil mama::one day saya pun akan rindu semua tu..termasuk la sakit pinggang,cramp kaki di tgh malam,dsb!hahaha

lovelymummi::hi!thanks..mmg naluri ibu kot nak tgk2 baby orang lain...heheh!(ramai juge ada hobi macam ini..hehehe)

jiji::tatang?siapa tatang ji??