Search This Blog

24 June 2008

::OhSoRandom::

(oleh kerana masa saya terlalu banyak..saya banyak menghabiskan masa saya dengan berfikir..bukan maknanya saya para ilmuwan,tapi hanya fikir-fikir saja...tak fikir kososng juga..nak tahu tak apa saya fikir...saya rasa,baik saya share...sharing is caring,no?)

Fikiran saya

Berapa ramai para isteri diluar sana yang berhias untuk suami mereka apabila mereka berada di rumah?berpakaian cantik (seksi pun ok juge),make up (tak kira la brand over the counter ke,drug store ke katalog ke free ke...apa2 jelah jenama yg ada), pakai wangi2 (perfume sebarang jenama tak kira di mana beli hatta chow kit road sekali..)...?? Berapa ramai?

adakah hanya berhias di luar rumah (i.e: ke shopping kompleks,pasar malam ataupun rumah jiran)...tapi bila di rumah..pakainye baju tshirt besar berkain batik (saya tak pakai kain batik,pasal tak reti nak ikat,takut terlondeh pule...hahaha)..baunye hamis,masam,rambutnye kusut?

2 hari lepas saya teringin sangat nak make up..betul!tak tipu..(masa belum kawen saya beli segala mag Cleo,Female...saya nak tahu trend make up terkini..saya ada banyak lipstick...oh!saya suka lipstick!dan blusher juge..)

Tapi dah kawen ni saya jarang beli..amat jarang sekali..makeup pun dah lama tak beli..kalau keluar bersama suami pun sekadar bedak compact,lip balm...itu saja..

jadi dua hari lepas saya korek balik laci make up saya...saya try satu lipstick dan bubuh mascara siap di eyelash curler kan oleh saya (saya dah kata dulu saya mmg gila alat make up!)...lepas tu saya tunjuk kat En.Suami..

"abang...cantik tak dila?" (sambil muncung-muncungkan bibir plum kemerahan..)

"cantikk..tapi kenapa sayang tak pernah pakai pun"

"nak pakai p mana" jawab saya selamba

"pakai depan abang lah...sayang nak tunjuk kat sape lagi?" (oh!tamparan wanita ok..kepada saya!)

"oh...hehehe..." (dalam hati,azam nak makeup,tapi skip the maskara thingy pasal susah mahu tanggal bila nak solat...lipstick ok...bedak?pakai bedak cuticura je...bau bedak ni wangii...saya suka...hahaha)

jadi para puan2 sekalian...marilah berhias untuk suami masing2...sekian

p/s::dulu masa saya kecik2,nampak je mama saya bersiap cantik di rumah..saya selalu tanya "mama nak pergi mana cantik2 ni"..mama jawab "tunggu baba kamu balik la"...saya tak faham masa tu,kenapa nak cantik2?...sekarang saya tahu dah!...hehehe

p/p/s::org mengandung kena pakainye yg selesa ye...ehehe..

9 comments:

Anonymous said...

Oh, saya lah antara org yg bermakeup semasa berada di umah. Pakaian tu idok le seksi, cos I'm leaving with other family members. Jd saya pakai baju nak pi jln2.

Tp kesemua yg di atas hanya applicable semasa weekend sahaja. Hari bekerja idok le...

p/s: Sorry la I tetiba terjah. Got your url from Mimi's. Nice to meet ya!

JeP said...

nak mekap kat penang ok je Erni. jangan mekap lebih2 sket kat tempat lain, skrg ni dh bleh kene saman!

:)

p/s : kadang2 tu lepas mekap muke jadik lagi x lawa...camner tu?

Anasfadilah said...

ms lola::kurang2 make up juge walaupun di hujung minggu..hehehe..nice meeting u too!

jep::jgn la make over the top...sekadar suami tgk kita cantik dahle..kasik jgn pucat lesi je jep oi..

MAMAFAWWAZ said...

lepas kawin, saya selalu pastikan saya wangi depan suami. Lepas mandi pakai losyen, minyak wangi. Minyak wangi untuk g kerja n kat rumah lain2 tau. Ader jugak pakai skirt pendek, tapi depan suamilah.
lepas ader anak pun, mesti rutin pakai losyen dan minyak wangi lepas mandi still diteruskan.

tapi kalau g kerja make-up gak camne ek?cuma sekarang ni pakai makeup nipis jer supaya tak pucat.

Aku Bukan Bidadari said...

Dila, tiara x sabar2 nak bersalin.. lepas tu nak pakai lik baju2 cantik.., kasut cantik2,

eheheh skrang asik pakai uniform jer.. dok ulang2 pakai baju tu seminggu.. uniform pregnanti tiara beli tak byk..pehtu dok seret selipar jer.. (yg mcm makcik2 tuh) hih hihihi


pehtu kat rumah ..asik nak bogel jer pasal panas.. ekekekeee

Elyn Sani said...

betul ckp tiara tu... ai pun x sabar nk pakai blk heels yg melambak ngan baju yg cun2 (ahaks perasan)

duk umah x ske mekap la.... nnt naik jerawat camno??? so nnt ai pakai perfume jer la... nk pakai bj cun2 (perasan lai) sume dh sendat tang perut... so skang ni ai duk umah pakai tshirt si suami ekekekekek

Anasfadilah said...

wanza::wah skirt pendek...saya pun nak beli juge lah!lalala...hehehe

tiara::memang rasa nak tanggal baju je kan..panas!!

elyn::saya ingat saya sorang je pakai baju asben...pasal baju asben semua besau2....banyak angin boleh masuk....hahaha

Anonymous said...

oh sungguh insaf sbb saya selalu serabai saja depan husband. sampai dia penah tegur bile tgk saya piss piss perfume nkgi keje "apsal nk kuar je pakai pefume? dgn abg xpenah pakai ponnn.."

wowowowwwwwwooooo~~~~~~~

Anasfadilah said...

mami hafiy::saya pun pernah ditegur begitu (tamparan wanita ohhh!...)

hehehe..

marilah wangi2 depan asben!