Search This Blog

16 December 2011

Karangan Cuti Sekolah



Semalam Nenek dan Atuk saya mai dari KL.Saya sangat seronok!Memang hari-hari saya harap nenek dan atuk datang Penang.

Hari dimulakan dengan sarapan pagi di Kayu Nasi Kandar di belakang vistana.Favorite place atuk and nenek for their teh ais.Saya pun suka makan roti canai sini.
Lepas sarapan pagi,nenek and atuk ajak pergi naik bukit bendera.Mama saya tak pernah bawa pun pergi bukit bendera. 

Bukit Bendera new train. It is fast,ada aircond boleh naik ramai orang :)

Tiket untuk budak kecik macam saya RM4,Nenek and atuk masing-masing RM4 juga Mama je RM8. Warga tempatan make sure tunjuk kad pengenalan ye :)

Saya,nenek dan atuk.


Mama kata dulu masa dia kecik pun dia ambil gambar disini juga. Mama kata lagi sinilah tempat femes nak bergambar.

i am a kid,and i am always curious like a cat.

"macam mana agaknya nak bawak balik train ni letak kat rumah"

Saya dan nenek!

Sini ada kanopi walk,tapi canopy walk dah usang,jadi telah ditutup.

saya dan atuk! saya manja.walaupun dah besar dan berat atuk masih dukung saya lagi.

sini juga ada buggy ride.RM30. bawa pusing pusing bukit bendera tengok rumah-rumah lama.
Jalan-jalan penang memang menyeronokkan. :)


Nukilan intrepretasi Mama,Idea Ziyyad :D


p/s:karangan malas.hahahahaha XD

{KedaiChomel-Nursing Cover} {Chomel Clippies} {custom-made luggage tags}{Passpocket by Chomel}

1 comment:

Wan Amira said...

i pun suke jalan penang. laki i je tak suke, dia kate rimas, ramai orang