Search This Blog

03 December 2011

Allah beri apa yang kita perlukan

aku selalu berdoa,supaya aku dapat kerja baru...tak pernah la putus doa aku ni.Beria ria la doa,kasiklah kerja lain,kasiklah kerja lain,kasiklah kerja lain

sampai buka jobstreet tu ntah berapa kali satu hari aku pun tak terkira.Sampai aku sendiri call syarikat nak buat appointment interview.Desperado tahap dewa eh. One of the reason why i am so eager to change job,pasal gaji sikit.My career path dari dulu tak memberangsangkan akaun bank. 

Kadang-kadang sedih dan terfikir,mana kurang doa aku ni?kenapa doa tak dimakbulkan ni?aku kurang sedekah amal jariah ke?ye..sehingga mempersoalkan qada dan qadar tuhan..Astaghfirualllahalazim...

sampai satu masa...boss datang panggil aku,and said he want to send me for a training.And maybe later will be discussing about a pay raise..

balik dari kerja,sepanjang perjalanan 30 minit tu..aku terfikir.Macam kena langgar keretapi rasanya...Allah tak beri apa yang kita nak,pasal dia tahu apa yang lebih baik untuk kita.Dia beri kita apa yang kita perlu.

Dan,malam ini menonton cerekarama tentang Nur Ain,seorang yatim piatu.Diambil anak angkat oleh satu pasangan yang agak kaya. Tapi the adopted parent ni buat dia macam hamba,minum arak semua,tak solat,dera budak Ain ni. Oh,pasangan ni adopt Ain pasal the wife can't give birth anymore.

Tulah kadang-kadang terfikir,kenapa Allah tak beri zuriat pada certain couple,ada sebabnya.tapi yelah bukan semua sebab tak baik,ada sebab yang hanya Allah tahu kenapa.Jadi jangan putus asa,teruskan berusaha dan berdoa.

Jika Allah tak beri kita di dunia,berkat sabar kita..syurga balasannya :)

p/s:ALhamdulillah kedaiChomel pun makin berkembang,sama kembang macam tuan dia.kembang semangkuk XD






{KedaiChomel-Nursing Cover} {Chomel Clippies} {custom-made luggage tags}{Passpocket by Chomel}

No comments: