Search This Blog

03 October 2011

ada sebab


hari tu sepupu saya datang penang,dan kami meronda cari makan...penang apa yang best?makan lah!

sepupu saya anaknya tiga,yang paling besar dalam 5 tahun rasanya dan yang paling kecil 8 bulan...

tengok dia bersama anak-anaknya membuat kan saya juga teringin ada anak ramai..macam seronok tengok keletah dan kerenah anak-anaknya...

jadi saya utarakan pada husband saya malam itu

"bang...bestlah anak ramai...jom la kita tambah anak lagi"

husband selatankan balik soalan saya

"ada sebab kenapa Allah kasi kita anak satu dulu..tengoklah ZIyyad..dah sama macam 3 orang anak dah"

tidak dapat tidak,saya tak membantah dan mengiakan kata-katanya

perangai Ziyyad ni makin rasa nak kena cubit je selalu...kalau sabar tu boleh di beli,lama dah saya beli buat stok simpanan.

tapi tulah memang geram...dia suka-suka teriak keriau nangis dalam kedai mamak kalau nak apa-apa benda. bila dah beli..nampak yang lain keriau nak lain pula.tangan memang rasa nak lepuk je..tapi khalayak ramai..kang kata apa pula. nangis di pandang,pukul juga kang dipandang..huih.susah wo

saya tau ada je anak tertib takdil,duduk diam je,dengar kata je,senyap je tak macam anak saya...(memang ada,acap kali saya cerita pasal anak saya,anak dia je yang paling tertib takdil...hahahah) sepertinya ada anak seperti Ziyyad ni teruk sangat..jadinya malas nak bercerita hal anak kalau bertemu dengannya...

dan saya terfikir juga kenapa sesetengah pasangan yang masih lagi tidak dikurniakan anak setelah bertahun-tahun berusaha...ada sebab. yang penting jangan putus asa :)

Allah ada perancangan,ita juga ada perancangan..tapi perancangan Allah itu yang terbaik.

p/s: mungkin tahap kesabaran kak arin tinggi,dan saya memang la kurang sesangat.Bagi saya sendiri,saya kagum tengok ketabahan kak arin,ntah kenapa.memanglah iron lady,boleh bawa ketiga-tiga anak berjalan tanpa suami (suami kerja) dengan jayanya.saya bawa Ziyyad sorang pun pikiau 20 kali.huhuhuhuh


1 comment:

Anonymous said...

betul la dear..
ada hikmah allah 'arrange' kan semua ni..