Search This Blog

30 April 2011

Jaga dan Izin


masa kita muda-muda dulu,mesti kita macam berazam

"kalau mak sakit nanti,aku nak jaga mak"

tapi bila dah kawen kita banyak sangkut dengan pelbagai perkara

izin suami,masa,jarak,anak dan sebagainya

aku pernah tanya husband aku sendiri

"abang kasi tak kalau dila duduk rumah KL jaga mama ke babah ke kalau diorang sakit?"

ye aku tanya,pasal aku nak tahu suami aku izinkan atau tak..

pernah dengar cerita zaman rasulallah tak,bilamana isteri dia tak pergi melawat ayah dia meninggal kerana husband dia outstation. Bila suami dia outstation tak dapatlah dia minta izin keluar rumah? dulu mana ada twitter nak tanya,hp apa ntah lagi

jadi bila si isteri tak dapat tanya minta izin suami,isteri pun duduk dirumah aje..tak dapat tengok ayah dia for the last time

bilamana suami dia balik,isteri pun cerita semuanya..suami pun kata "kenapa tak pergi sahaja melihat ayahmu?" punyalah taat pada suami sampai macam tu sekali

malam tuayah dia datang dalam mimpi si isteri ni,ayah dia kata "kamu anak yang soleh,taat pada perintah suami"

kalau jadi pada kita? on the wa gi rumah parent baru nak call agaknya...itupun kalau sempat

jadi isteri ingat ye,nak keluar kemana-mana minta izin suami..call bagitau pun jadilah,sure suami kasi punya :)

betullah orang kata,mak sorang boleh jaga anak yang ramai,anak ramai belum tentu dapat hadap mak dia sorang 24 jam...pasal anak ada yg dah kawen ada tanggungan lain,ada yg duk jauh dan sebagainya.

p/s:entry aku caca marba,pasal otak aku pagi-pagi ni dilanda tsunami perasaan.





No comments: