Search This Blog

30 November 2010

budak kene dera dengan maid?

have u mommies watch the video at youtube?or maybe ur Fb wall?

i didnt dare to watch it,it is so depressing..i rather watch dead bodies or ghost pictures..10 kali tengok pun takpe,tapi bukan penderaan kanak-kanak,apa ntah lagi kanak-kanak yang masih kecil tak tahu apa

pasal tu ramai saya baca blog mommies,yang dah berhenti kerja semata-mata nak jaga anak sendiri pasal tak percaya pada orang dan ada juga pasal nak fully breastfeed

mommies yang berhenti kerja ni,kerjanya pula hebat-hebat belaka,ada degree semua memasing,tapi they choose to raise their kids by themself..ada certain tu yang tengah panjat corporate ladder lagi

mungkin ada kata begini

"suami kerja hebat gaji banyak,bolehlah berhenti" atau " duit cukup semua nak tanggung ok la"

ada betul ada salah

memang certain suami memang kerja best juga dgn gaji yang lumayan,so boleh cope semua, ada certain tak,so these mommies choose to buat kerja dari rumah sambil jadi isteri dan ibu,atau famously known as W.A.H.M (work at home mom)

jadi WAHM atau SAHM (stay at home mom) adalah mencabar, kadang-kadang tido pun 3 jam je,pasal nak siap order customer semua,tu belum masuk jadi isteri dan ibu lagi.

tapi tulah,bagi mommies yang bekerjaya di luar rumah,yang hantar anak pada orang minta tolong jaga sentiasa doa pada Allah,semoga anak kita dilindungi oleh-Nya.

kita semua tentu nak yang terbaik untuk anak,bagaimana pun cara dan jalan yang di pilih,tetap keyakinan diri kita pada Allah.

p/s: world is depressing enough,jangan ambah lagi boleh tak?

5 comments:

Nadiah Sidek said...

tak sanggup gak nak tgk wpun ramai dah share video tu kat FB

CatlinaFly said...

dila..betul..tak sanggup tgk..tertengok sikit sebab adik ipar gi bukak depan sy adoi...memang depressing!&%$#* punya maid!harap2, video tu adalah cctv yang dipasang oleh parent budak tu sebab nak cari proof.Janganlah video tu dirakam sebab saja2 lak.sebab nak kata mcm cctv, patutnye video dia cam cropped sikit, ni macam dirakam orang je..

Eliss said...

Ya Allah peliharakanlah anak2kami di rumah pengasuh tu.Amin..

Lynn Nasir said...

salam,

setuju. saya juga melupakan impian utk kerja di luar rumah. jadi wahm sgt mencabar..tak terfikir akan jd exhausted lebih melampau dari kerja di luar rumah. tetapi, lama2 jadi biasa. lebih multitasking dari sebelumnya.

video tu kalu saya tgk lg sure takleh tido lg sepanjang mlm..uh..sickening..

YatieJay said...

Salam....dah tengok gak video tu. Lepas tengok akak nangis, pastu asyik terbayang2. Bnyk manusia psiko kat dunia sekarang ni kah?!

BTW, tak rasa akak boleh jadik WAHM ataupun SAHM yg baik kalau diberi peluang. So, terpaksa tawakkal hantar anak kat taska.