Search This Blog

11 October 2012

sombong pada sudut pandangan berbeza


situasi: di kenduri kampung,kampung belah belah utagha.

lauk pauk hidangan semua masakan kampung, gulai perut, gulai rebung,acar buah,ikan kering.. saya dari bandar. Saya tak pernah merasa ini semua. Oleh kerana taste pallete saya tak berapa nak berasa kampung,bukan pasal saya sombong tapi tak pernah rasa. Perut?errr no thanks. Lemak,ke urat pun saya tak makan,pasal satu macam emm lembik lembik.hahahaha! jadi yg saya makan di kenduri tu hanyalah nasi+acar+ikan kering. Orang cap saya sombong dan berlagak.

tapi saya memang tak reti nak makan. Adapun hanya ambil kuah gulai saja.huhuhuhuhu.

situasi: open house raya rumah saya.

saya masak spaghetti daging. Kuah daging kisar with tomato and mushroom and cheese. Saya hidangkan pada tetamu,mostly my husband's friends. Adapaun mereka makan hujung-hujung senduk je. Depa kata depa tak besa makan akan laguni. Makan ala2 italian ni semua tak besa..weh,hampa makan pizza boleh na.

dan saya boleh kata diorang berlagak tak? agak-agak?

tak,saya tak kata diorang berlagak mahupun sombong. Diorang just tak biasa dengan spaghetti lagi,just like i didnt eat babat,perut buat gulai kan.

tapi tulah,the sad part is,saya je nak paham keadaan ketakbiasaan orang...

tu je citer,sekian,terima kasih XD






{KedaiChomel-Nursing Cover} {Chomel Clippies} {custom-made luggage tags}{Passpocket by Chomel}

3 comments:

sista said...

assalammualaikum...hi...seronok jumpa geng penang...

Atikah Hakita said...

xpelah klu org xnak faham kt...janji kt jadik diri kt...oklah tu...hehehhee

Dils said...

Perut adalah awesome.

Lagi2 kerabu perut.

Lagi2 perut masak with santan and daun limau purut. Pengsannnn sedap.