Search This Blog

07 September 2012

dan kau kenapa nak berlagak sangat

pada suatu hari,saya bertemu dengan seorang yang boleh dianggap kakak. On the first on meeting her..dia dah cerita"saya kerja di *some part of aussie i couldnt careless* sana saya kerja *insert watever* gaji lumyan,dalam RM8000 tukar duit kita...bos saya sayang saya...ni saya balik pun pasal mak saya sakit..Suami saya orang arab..(this is where she show me her husband punya gambar) ,dia lecturer...mak mertua saya,orang kaya arab, business woman. Mak mertua saya sayang sama saya tau,saya kawen denagn orang arab,orang gaji ramai ..*this is the part when i just looked at her,dengar tak dengar..like is she for real,tapi sangka baik aje dan angguk angguk* mak mertua saya belikan saya satu apartment di burjkhalifah *this is where i go WOW!..well memang aku ter wow depan dia la,kaya nak mampus mak mertua* tapi saya tak suka,saya balik,saya merajuk dengan mak mertua saya..bla bla bla...."

kadang-kadang kau tengok penampilan orang kau tau dia kaya atau tak,tapi mungkin,mungkin dia low profile tamau menunjuk..

tapi mak mertua kau bagi apartment di burj khalifah kau tak suka?kegilaan apakah ini!! *tarik rambut*

tapila,kalau betul ini semua cerita bohong,sekadar nak berlagak dengan aku yang tak punya apa..aku rasa tak perlu. Aku sekadar dengar,angguk angguk,wow sana sikit sini sikit,pasal aku hormat orang. Aku dengar apa orang nak sampai.Tapi sampai tahap penceritaan melampau ni start la aku nak buruk sangka je.Hati ni je pujuk suruh sangka baik...

inilah dia penyakit hati,kalau agak nak berlagak pun kau tengokla orang dulu..tak sesuai nak berlagak dengan aku pun...aku takde apa nak diberlagakkan..

haihh~~

p/s:tak mati tahu tak kalau merendah diri ni.

{KedaiChomel-Nursing Cover} {Chomel Clippies} {custom-made luggage tags}{Passpocket by Chomel}

2 comments:

Kak Lia said...

yaaa..mari tarik rambut berjemaah...(rambut pendek tk leh trik ya)....hehehe...

tak mati pun kalau tak berlagak.....tapi hati akan mati kalau asek nk belagak....

Selamat hari raya maaf zahir batin.....

ShilaShower said...

i get your point. kadang2 kalau orang nak berlagak, dan mungkin dia betul, tapi hati aku tetap jahat, nak rasa dia bohong. sebab rasa gila tak masuk akal. hahahaa.

kalau aku hoiiiiii lama dah aku berambus pi dok kondo sana hahaha