Search This Blog

07 September 2011

kadang-kadang


kadang-kadang,kita teringin nak sesuatu....macam handbag berjenama ke,kuali mahal ke,kasut mahal ke..

tapi biasanya (org biasa macam saya la,org kaya tak lah...org kaya duit byk anytime beli je) kita dahulukan keperluan orang lain..keperluan anak-anak biasanya

macam babah saya,dari dulu dia nak jam rolex,tapi dek kerana pikir kan anak-anak,dia tak beli..kerana anak-anak lebih penting,dan jam rolex tu lain tahun la beli

tapi babah still tak beli-beli waima dah pencen beberapa tahu,pasal duitnya dia simpan bawa melancong aje ngan mama saya..seronok kan? (time pencen ni la nak berdua,anak-anak dah besau ye dak)

semua orang ada keinginan...teringin nak pakai beg designer misalnya..teringin set pinggan mangkuk noritake ke,nak pegi melancong ke...keinginan berbeza-beza antara kita manusia kan..

ada yang simpan duit sikit-sikit..lepas tolak semua keperluan macam takaful,education fund,bills etc...simpan sikit-sikit untuk membeli keinginan

hee...saya pun ada keinginan..tolak sana tolak sini,ada la dapat sikit hasil usaha menjahit.heee

:)

p/s:korang da teringin nak membeli apa-apa tak?ke aku sorang je rasa mcm ni?hahaha




4 comments:

Unknown said...

adaaa..teringin nak mesin jait janomm yang bley sulam yang leh setting sulamnyer tuh...oooohhhh bile laaa tabung ayam cik sue nak penuh huuuuuu...

Farah said...

kalau ikut teringin tu banyak je nak beli hahaha

NM said...

macam² teringin lagi² time camni..mengidam je sepanjang masa.ekekeke

J u l i a 。.゜✿ said...

ada ada.. ju teringin nak beli vintage pyrex banyak2!