Search This Blog

25 May 2007

::judGe::

(kita kata dia gila,tapi dia kata kita yang gila..)

kita akan marah kalau orang men-judge kita.

misalan 1 : "apa la kamu ni,pakai macam tak cukup kain aje"

misalan 2 : "apasal kasut kau ni buruk sangat?eeeii geli la"

tanpa disedari kita pun kadang-kadang (tapi selalunyalah..),bagi bad remark,judgemental issue,atau comment yang unnecessary pada org lain..

misalan 3 : "apasal la keta dia kaler purple,sportrim buruk gile"

misalan 4 : "ntahapahapa la pesyen buadak pompuan tu,nak muntah je tengok"

tapi kalau ada orang yang buat remarks seperti contoh di atas saya akan kata

misalan 5 : "biarlah kaler keta dia purple,dah dia suka kaler tu"

misalan 6 : "beb,kasut gua buruk pun,duit gua ok?"

tapi kadang-kadang, tak semua remarks itu teruk-teruk semuanya

misalan 7 : "bila kamu nak start solat,umur dah lanjut,nak tunggu orang solat untuk kamu ke?"

misalan 8 : "budak umur 6 tahun pun tahu tutup aurat..."(faham-faham la sendiri...hehehe)

Nak tegur org pun kena ada seni,cara hikmah..tapi saya tak berani nak tegur orang,pasal saya pun macam bengkok je juga..heheheh

No comments: