Search This Blog

05 January 2010

*ok,tak tau kenapa perlu post disini*

pedulilah blog saya,saya punya suka apa nak boh...hhahaa

1. really need to organize my fabric stash, terlalu banyak..kan best kalau susun kain macam kedai Jakel

ahhhh...heavennnn

2. semalam dah potong semua kain,tapi pasal bilik jahit sepah sangat,dan sanagt eye sore nak tengok,saya benti potong kain,kemas dulu,sapu mana patut, baru otak boleh keje dengan tenang (menyapu bilik pada pukul 12 malam,sahih badi orang atas mop tengah-tengah malam tertumpah pada saya)

3. kena siapkan felt numbers untuk arwen tersayang. nak dekat a month dah ni ( kalau betul ikut perkiraan tahun masihi saya)

4. siapkan felt hearts with cute wings keychain untuk Jiji terchinta

5.siapkan beg Itam,beg kain telekung katanya

6. siapkan beg diaper sue chomel

7. ada dua keychain felt untuk kaknaz and fiqah,not done yet,make it three,satu felt keychain untuk kakyan

8. customer punya order...bertimbun..priority neh kena letak bintang *****

9. berdoa semoga dikurniakan tenaga kudrat yg cukup.InsyaAllah amin



p/s:: benti keje tumpu pada bisness chomel kecik-kecik je aci tak..hahaha. (ceq, mana nak mai modai kalau hang benti gheja?mai habaq sat,mami nak tau)




Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

*semalam*

semalam godek-godek

kata thread tension automatic,tapi awat top thread ketat

godek lagi, dial no 3 pun sama 2 pun sama

saya yang tension ni

baca balik manual (i do read the manual,tapi tend to skip mana yang macam tak penting tapi sebenarnya crucial)

ohhhhhhh!

cara masuk bobbin salah rupanya...kena tekan bobbin gini-gini dulu,lepas tu tarik ke kiri

ingat macam biasa

cuba try test atas kain..

ha!jadi pun...fewwww

thread tension dah setting,jom godek apa menatang ni boleh buat

eh..ada huruf-huruf ni..meh eja jahit nama Ziyyad sat

hmmm,kalau 2 benang ni lagi cantik hasil dia

esok je lah sambung godek dah kul 1 pagi dah ni yang oi

hahahaha!

p/s:: cuba teka apa yang saya godek?hahaha



Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

04 January 2010

*to all crafters alike*

kapada semua crafter yg suka menjahit

if korang ada RM2500,mesin jahit apa yang korang beli and kenapa?

dalam kepala saya hanya fikir Singer Curvy



sila bantu saya buat keputusan

terima kasih :D




Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

*Chomel Exclusive Range*


Chomel Exclusive Range, price range RM70-85,made from quality cotton and viscose,really soft and flowy


Chomel Nursing Cover for all (price range RM30-RM40)



there is a slight increase of price in all ChomelNC, but fret not,because it is still in your budget

and we at Chomel try to cater for everybody

Now every mom can breastfeed in public with style!

come visit KedaiChomel today

Chomel Nursing Cover

02 January 2010

*memory kad yg tinggal memory je*

kamera bawa tapi takde memori kad = sengal

tapi nama pun blogger tegar,pakai camphone jadik lah

meet awesome mombloggers

azza(airyll gebu sgt!),yana babyibu (geng la ngan ziyyad jerit-jerit),emi(emily sgt mcm omputih la),annasujie (aidan,kamu jgn tiru perangai abg ziyyad..suka baling-baling bola),sweet foxyfarah (farell cumils!suka senyum),kak ros (congrats kak ros u deserve it! saya jelessss lagi tak sudah...izah of urs menari suka hati..hahahah...kiut gila!)), kak lyna (dapat juga jumpa hafiy and fahry yg hensems tu), Nad ( Mia sgt gebu sangat rasa nak gigitttt,iman main dah tak ingat orang dah..happy betul),byzura,Eliss (nuha,bak mai sikit kopok ganu tau nanti)

kalau saya tak kenal minta maaf,tapi saya sedaya upaya senyum pada semua

ye,saya tak menang apa-apa pun *marah,tak puas hati* hahahaha

tapi dapatlah setin susu friso tu,kira memang jugaklah *sedapkan hati*

saya adalah amaze dengan diri sendiri,pasal saya boleh ingat nama semua anak-anak blogger di atas..hahaha *tepuk bahu sendiri*

lepas gi OU,melepak dengan the curve plak dengan sepupu-sepupu..seronok dapat sembang-sembang sambil gelak-gelak..

p/s::penat,ziyyad yang paling seronok sekali :D



Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!