Search This Blog

13 January 2010

*ini milestone ke?*

tak kisah la milestone ke tak

tapi Ziyyad dah boleh jump

lompatan yang comel dari anak yang comel


p/s:: if u say ' jump!' i say ' nanti tengok dulu macam mana,salah jump sakit kaki' hahahhah




Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

*a promise *


this the ABC i promise myself to Ziyyad

i love the colors,vibrant and fun

i made them with my scrap fabric (at last,berguna juga scrap fabric saya yg menimbun tu)

the tutorial for this fabric alphabet can be found HERE



as taught by kak Maya and Kak Haida on how to sew on curves,see i made a G ( mereka ni otai la dalam menjahit)

set the stitching kepada yang paling pendek,saya letak 1 , bila jahit tu pendek-pendek senang sikit nak jahit curve

tekan pedal mesin tu perlahan-lahan,mesti jadi punya lah.




Kak Tulip February:: this are the frays i said to you..saya takde glue fray stop tu,kalau nak gunting guna picking shear tak cantik plak huruf tu nanti,so i let it fray,berseni sikit (kononnya...hahaha)



saya rasa paling seronok bila projek jahit siap,suka tengok hasilnya walaupun tak lah seberapa :)


p/s:: semalam hampir tereksiden dengan lembu yang tiba-tiba lari atas jalan..saya break emergency and burn some rubber on the road..perghh! memang lembu betul la lembu ni.apa-apa pun Alhamdulillah,saya masih ada untuk hari ini :)


p/p/s:: oh yeah,one more thing,do guys love to see all the pictures in my blog? korang rasa cantik tak kualiti gambar saya ambil? honest opinion needed. honest please :) thanks .







12 January 2010

*perubatan alternatif cara islam*

ini terjadi pada saya sendiri, to be precise husband saya

saya pendekkan cerita saja ye,kejadian ni jadi masa akhir tahun 2008

husband saya seorang yang periang,happy go lucky,dia sabar tak pernah nak marah-marah tak tentu pasal

tapi ntah kenapa masa saya start gugur, husband jadi panas baran tak tentu hala

takut saya dibuatnya, ada time elok..eloklah dia..ada time angin ribut tsunami memang takut saya dibuatnya

husband ada mengadu dia selalu sakit tengkuk,selalu juga saya picit-picitkan,tapi tak penah nak elok

ntah macam mana,masa tengok TV,terbuka channel astro ria,cerita expose mistik

tentang perubatan islam

kebetulan hujung minggu nak balik Kl,kami sempat pegi gombak untuk bertemu seorang ustadz

appoinment semua dah buat

saya tak dapat pergi temankan,pasal masa tu saya dah star mengandungkan Ziyyad,mama suruh stay di rumah saja

jadi husband pun pergi dengan babah saya

ustadz mengarahkan beberapa orang dari masjid yg hafaz alquran membaca potongan ayat-ayat al-quran tertentu,sementara badan husband saya di scan dengan sebiji limau

masa scan tu,tiba-tiba limau tu berhenti di bahagian tengkuk husband

ustadz tu baca-baca ayat al-quran sikit

dia pun menarik sesuatu dari situ

di belahnya limau tersebut,dan sebatang jarum yg masih berkilat ada di situ

jumlah jarum yang di jumpai ada 2 semuanya,dua-dua kat tengkuk dan masih berkilat,ustadz kata, ini baru lagi ni,tak karat maknanya tak melarat lagi

ntah,katanya ada orang tak puas hati,tu yang di mandremkan

kita sangka kita selalu jaga mulut,jaga hati,tapi selalu aje orang yang iri hati,dengki,tak puas hati..ada je yang tak kena dengan kita pada mata org

jalan terdekat pergi bomohkan



berlainan cerita dengan makcik saya

suami dia dibomohkan perempuan,pasal perempuan tu nak harta suami dia

makcik pergi juga ke ustadz tmpt husband saya berubat dulu

ustadz keluarkan 2 jarum di mukanya,ustadz kata orang ini (orang yg bomohkan ni) letak ilmu pengasih kat suami,ilmu pembenci kat isteri. (pembenci supaya bila suami tengok benci kat isteri,cemuih orang penang kata)

makcik juga sering bermimpi didatangi dengan perempuan siam...

kesian juga makcik saya tu,tapi suaminya tak mahu berubat

korang perempuan semua, janganlah dekat dengan ilmu-ilmu syaitan yang menyesatkan ni, nak lelaki kaya korang mandremkan lelaki tu. nak lelaki kaya,pakai seksi-seksi dan jadi artis k,bakat takde pun takpe..heheheh

sentiasa berdoa,semoga kita sentiasa dilindungi dari sihir-sihir ni semua. (dalam ma'thurat ada doa dilindungi dari sihir-sihir ni)

disini saya terpanggil utk letakkan alamat semua untuk perubatan cara Islam (cara islam guna al quran)

Alamat Perubatan Islam

(dulu saya google sendiri carik,hari ni sya tolong kawan-kawan semua kot-kot ada yang perlukan bantuan)



cerita lucu plak

kawan suami saya,mak mertua nya dipatuk ular,orang Semeling,Kedah

maknya kena patuk ular tedung selar

puas la dia nasihatkan mak dia pergi hospital

tapi mak dia pergi jumpa bomoh.

ye bomoh.

sampai satu tahap kakai dah bengkak,daging dah mati,baru gi hospital

nak tergelak pun ada,kesian pun ada

ada certain orang ygmemang percaya pada bomoh.



p/s:: dalam dunia ni bukan kita aje tinggal menumpang.

p/p/s:: ada penyaki yang perubatan moden tak boleh ubati,pakcik saudara saya,isterinya meninggal kerana santau. pegi hospital dr kata takde apa-apa,tapi setiap hari muntah najis. macam mana tu?





Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

*ABC lagi?*

semalam saya try jahit ABC lagi

tapi bukan pakai felt,pakai scrap fabric stash saya

memang betul lah,kena pandai control kaki tekan pedal mesin tu kalau nak jahit curve, thanks kak Maya and Kak Haida for the tips :)

saya jahit sampai H semalam,nanti nak sambung lagi (macam takde NC je nak jahit gayanye ye)

gambar lupa nak amek..nanti la amek :D

tu je la nak citer

oh ada lagi satu

semalam kak Maria citer

semalam Ziyyad masa nak masuk bilik ayaq dia kata "akut,akut.." , lepas tu akak tanya dia, "takut pa?", Ziyyad tunjuk kat atas siling bilik ayaq, sambil kata "tu...akut"

eeee,seram ok...


p/s:: jangan pandang belakang,tapi tulah yang saya selalu buat kalau saya takut. just nak make sure ada apa-apa kat belakang


Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

11 January 2010

*cak!*

semalam habis je jahit felt alphabets,saya melepak depan tv dengan Ziyyad

tv pun bosan,so i play hide and seek with him

Ziyyad menyuruk belakang kerusi,kunun nak Cak! kan saya, dan saya berpura-pura tengok tv


Mama : eh!mana Ziyyad ni...mama tak jumpa dia la,mana agaknya Ziyyad ni

by this time,i heard Ziyyad giggling belakang sofa

Mama : mana ye dia *pitch suara kasi tinggi sikit,sambil crawling silently ala commando, Cak! HA! jumpa dah!

Ziyyad : *close his eyes with his two hands,giggling crazily*

Mama :: nampak dah!Ziyyad pulak cari mama *quickly nyuruk end lagi satu of the sofa*

Ziyyad : *cari senyap-senyap ala pink panther*

Mama ; *nyuruk-nyuruk tengok mana awang kenit ni cari,kesian dia tecari-cari. i meowed at him*

Ziyyad : Mamma?Mamma?CaAaaaa!

aiseh sudah jumpa mama nampaknya Ziyyad..hehehe

and we took turn menyorok...

i wish mata saya adalah camera..pasal saya nak capture every moment saya bersama Ziyyad the way i see it

the way he peek me di celah kerusi,half giggling,squating,like i didnt know him ada kat situ

the way i peek him over his head,while he is busy giggling and closing his eyes with his two hands hoping i didnt see him

the way he run on the back of the sofa

semuanya sekali la..

we had fun..lepas tu penat

lepak atas kerusi,sambil Ziyyad minum air dan layan Dibo the gift dragon

"dibo dibo dibo dee.."

hahahah!

lepas habis penat,layan menari dibo dengan Ziyyad :)

p/s:: dapat channel free asro utk 2 bulan :D


Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!