Search This Blog

11 January 2010

*FIN*

Finally!

::emm gambar terlalu cerah..tak cantik::

::ok,ni cantik sikit..::




:pucat balik..oh ye,siap ada pouch tu::





::oh!ada nama budak chomel disitu :) ::





::ok,i really need a hand massage::


Ziyyad saw me tengah jahit ABC 123 ni..dia sibuk nak main

so,saya tunjukkan dia satu persatu

mama:: A
Ziyyad::....
mama:: B
Ziyyad::bi
mama::C
Ziyyad:: si
mama::D
Ziyyad::si
mama::E
Ziyyad::si
Mama:: Ziyyad sayang,bukan semua si..nanti mama jahit ziyyad yang lain k,ni orang lain punya,bukan ziyyad punya

*ada sedikit pergelutan huruf C disini..pulling and tugging*

mama:: babah!!tengok Ziyyad ni..nalo! (nalo = nakal)
ziyyad:: *sebik,muka nak nangis*

quickly, i put him on my lap,and hug him

mama:: mama janji mama jahit untuk manja mama ni..
Ziyyad:: *tersedu-sedu..turun dari pangkuan..dan berlari main traktor*

saya buatkan anak orang lain,tapi anak saya, saya double standard kan..

Ziyyad,ini janji mama...mama jahitkan untuk ziyyad k

hughugkisskiss

p/s::adakah saya teruk sangat?
p/s:: i love playing mother :)

Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

08 January 2010

*abc 123*

::click here for tutorial and how to::


i would to make this fabric alphabet for Ziyyad

reason : kalau baling ke saya,tak la sakit sangat..

at the moment,Ziyyad ada those magnetic plastic alphabet, dia suka tonggengkan bekas alphabet tu,lepas tu main pijak-pijak on those plastic alphabet

lepas dah puas pijak, Ziyyad main plastik alphabet tu macam main karom..

puas buat buah karom,dia baling saya dengan those plastik alphabet macam baling snow ball

setakat ni Ziyyad tau nombor 2 (two) aje

mama:: one
Ziyyad::tu
mama::three
Ziyyad::tu
mama::five
Ziyyad::tu
mama:: *take five,esok cuba lagi*

bila tengok ini,terinagt projek felt alphabets arwen.minggu ni kena siapkan jugak,by hook or by crook..kena siap (azam minggu ini..ayoh!)

tapi nak tanya la,how to jahit all the curve like the letter B,C semua lah yang ada curve tu guna mesin jahit

macam susah la nak handle curve punya jahitan guna mesin, atau ada feet yg sesuai untuk tujuan itu?

harap bantuan dari kawan-kawan yang tahu.



p/s:: i bit off more than i could chew...sigh.



Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

07 January 2010

*sesi dialog*

::gambar bersama umicik guna foncam kut::


Ziyyad: mama..ting..ting
mama::ziyyad nak apa?
Ziyyad:ting..ting
mama: nak puting? (pacifier)
ziyyad: nak! nak!

mama: semalam ziyyad naik apa?naik ku...
ziyyad: da!

mama::hari tu ziyyad tengok apa?
ziyyad::teh-tel (turtle)

mama: ziyyan nak keropok tak?
ziyyad: nak...pok

mama: bukak
ziyyad:tuh-tup (tutup)

Ziyyad faham bila kita cakap dengan dia

cakap seperti mana saya biasa bercakap dengan orang dewasa lain

dia faham tiap butir percakapan

cuma dia tak tahu nak cakap balik

mama::ziyyad,jom mandi
ziyyad: *lari masuk bilik,ketuk bilik air nak mandi*

mama::tukar pampers dulu jom
ziyyad:*masuk bilik panjat katil..ready utk tukar pampers*

mama:: kereta ziyyad bunyi macam mana
ziyyad:: *sambil pegang kereta tolak pi tolak mai* brummm ummm mmm

banyak dah vocab se kecik ni

kalau busuk tu siap ada gaya tangan kipas-kipas hidung

heheheh..seriyes kiut (bagi saya lah,org lain saya tak tau,dan tak nak ambil tahu..boleh?hahaha)

oh e,hari tu kat umah kl,saya marah Ziyyad pasal dia sepah-sepahkan rumah

terus dia lari kat nenek (mama saya) sambil kata

"nen nek,nen nek!"

ceh! minta simpati kat nenek nampak..siaplah balik rumah penang,mama geget kamu..hahaha

p/s: banyak gambar baru Ziyyad kat fb,gambar friso pun kat fb,malas la nak buh sini,hari ni saya tak larait..hahaha


Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

*letih*

kebelakangan ini asyik letih tidak bermaya

ada bersembang dengan collegue, dia menyarankan saya makan jamu

saya cuba 2 biji pil jamu mak dara,kita tunggu hasilnya

saya letih,bila letih banyak projek dalam kepala kotak tak boleh proceed

macam semalam, Ziyyad tumpahkan air milo,husband dah mop guna air saja

tapi,lantai melekit,saya tak suka,saya mop balik guna pencuci lantai sekali..

lepas tu saya semngat nak organize kain,sebelum organize kena kemas a few things dulu

letak container berisi beg kat dalam almari,semua,panjat turun naik tangga

tangga jenis lipat 4 tu,berat nak mati!

belum pun menjahit,saya letih

sampai nak makan pun tak larat..punya terukla

masa nak mula jahit husband datang bawa air..uhhh sedapp woo



nampak tak air teh ais saya?nampak? bagus...hahahah

semalam saya menjahit burp cloth, banyak tutorial ada di google..go google :)


this is free,if u buy Exclusive Chomel Nursing Cover,limited period only,and while stock last

made from flannel,both side,super soft too!



Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

06 January 2010

*sorry,semua citer pasal craft saja*

2-3 post asek citer pasal benda-benda menjahit je..my 2nd passion though,nak wat macam mana

i still remember macam mana nak join all ths crafters,pasal depa macam ada group sendiri

lucky, kak Maya buat satu blog khas untuk tujuan itu..



nah! gambar mesin baru saya ...hahha..tak yah tunjuk lebih-lebih..siap ada post it note,sape punya Nc utk kain apa..hahaha


kain ni susun atas para,tunggu avalanche je atas kepala...kat belakang drawer ada lagi...seriyesly need to organize those fabric stash..bila tengok kain rasa tenang di jiwa ( i now proclaimed myself a fabric addict, i need to go to rehab,pronto!)




a plastic container, tujuan:: nak lipat elok-elok stash fabric (click here and here on how u can fold ur fabric stash nicely, nak lebih lagi pergi google..semua nak spoonfeed susah ni..)

container tu saya beli di pekan sg ara saja,kedai jual tupperware,utensils dapur dan mcm-mcm lagi

saya beli dengan harga RM9.50 sebuah,harga asal RM11, well,kedai kat pekan boleh la di tawar,cuba letak plastik container ni ikea,mesti harga dia RM29, habis murah la tu bagi orang duk kat kl..ahahha..kesian orang KL kena beli barang mahal..hahaha (tak sedar diri sendiri juga adalah orang kl dan selalu pegi ikea bila ada chan)



borang ni saya kena pegi ka pejabat pos lahu,nak minta banyak-banyak

makcik poziah dah mual tengok muka saya asyik minta je kat pos opis dia, tadi kena boh plastik sendiri..main tampal tampal lekat lekat la saya kat pos opis tadi

sekian saja berita dari bilik menjahit saya :P


Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!