Search This Blog

08 September 2009

*facebook and my collegue*

ia adalah kelakar tapi benda ni terjadi

i add a few of my collegue in facebook (i add my boss too :) , rule of thumb,never talk crap about your office in facebook,mind ur language )

we dont talk (sembang-sembang) in real life (well maybe not that much)

but in facebook we somehow 'talk'

from leaving comments at each other notes or thoughts

funny how life works

but somehow,facebook manage to pass the barrier of the 'segan' ess in me (segan = malu)

bukan saya tak mahu menyembang,tapi saya segan la kawan-kawan

:)

p/s::terima kasih facebook







Chomel Nursing Cover

*my all ime favourite Lagu Raya!*

ahhhh...Lagu raya..

saya paling suka lagu raya dari iklan EON zaman 80an dulu

part paling saya suka ialah

"ucapan selamat hari raya dari eon untuk semuaaaaa"

nostalgik sungguh lagu tu




apa lagu raya feveret korang ye?

p/s:: saya rasa lagu raya wajar dimainkan sepuluh malam terakhir ramadhan,baru terasa meresap di jiwa bile dengan lagu raya...hehehe

p/p/s::dulu taksub donlod lagu Mek Siti sesuci lebaran masa raya buat ringtone,tak boleh blah ok..



Udah Join Kerongsang Raya Giveaway saya?kalau tak mehla klik SINI


Chomel Nursing Cover

07 September 2009

*Cuti banyak sangat la Malaysia ni*

Cuti terlampau banyak adalah sangap di rumah (sangap = bosan)

dengan keadaan H1N1 ni.kami duduk dirumah saja

dah berapa lama tak jejak kaki ke Queensbay

takpela sabar sikit,InsyaAllah H1N1 ni segera terhapus (bulan Ramadhan ni byk kan doa ye)

apa saya bikin cuti-cuti ni?

bermain dengan Ziyyad la apa lagi

tengok la tu,lagak seperti orang dewasa sahaja membaca..hehehe

vocab dah banyak dah awang ni..

mulut tu pok pek pok pek je

sekarang tido pun tak mau dah kena dukung

nak tido sebantal dengan mama dan baba dia

mengamuk no.1,lambat susu sikit suka nak merempan (merempan = mengamuk ,satu ciri genetik saya telah diturunkan dengan jayanya kepada Ziyyad..)

tiap kali tengok Ziyyad mengamuk,saya ketawa..sebijik macam mama dia

haih...

alang-alang cuti banyak,masa pun banyak

jadi saya oil kan mesin saya ni

saya sayang tau mesin ni..biarlah harga dia tak mahal

tapi saya tetap jaga tau

nampak macam baru je

padahal dah setahun lebih dah mesin ni berkhidmat dengan saya :)

(can see or not my quilt project,dah siap tau! tapi saya bagi C jelah..tak kemas sangat pon..hahah)

main bunga api la apa lagi cuti-cuti ni

hahahhha!

anak panah tu tunjuk ada orang jual bunga api,selang beberapa rumah dari rumah mak saya..

supply dekat senang nak main...hahaha

(cuti2 buka puasa di rumah mak la,apa lagi...semalam Cik Khaty buat laksa oiii..sedap kauu..try makan laksa dengan rempeyek..sedapp! saya kalau makan laksa Cik Khaty sahih tambah..ikan banyak,fresh pula)

p/s:: masa kecik2 memang puas main bunga api,mercun katak la mercun gasing,mercun papan la mercun mancis la..tapi dah besau ni main saja je..mengimbas kenangan silam. tapi tak lawan En.Anas lah..dia dulu main meriam buluh.


Chomel Nursing Cover

05 September 2009

*Craftastic Tutorial:how to make a magnetic notice board*

::tujuan beli frame ni kunun nak buat collage gambar Ziyyad,hampeh je..tak jadi pun::

::saya tak perasan di jari ada epoxy glue,lepas tu selak rambut..nah! sekarang rambut saya ada epoxy glue..GAH!..memang kena guna dua2 tu dan kuantiti mesti sama..baca tentang Epoxy::


::make sure its Tin/besi not aluminium sheet ye::














itu sahaja Tutorial saya yg tak seberapanya ini

dan selepas sahur,sementara nak tunggu azan Subuh,saya try buat Quilting,ini first time! ( TAK PERLU KOMEN :: SEPATUTNYA MASA NAK TUNGGU SUBUH,BACA LA QURAN KE SOLAT SUNAT KE..tak perlu komen gini...saya bukan budak-budak :P..harus la semua caps..hambik)



sekian terima kasih

p/s:: memberi ilmu juga ibadah



Chomel Nursing Cover

04 September 2009

*Anasfadilah Raya Giveaway!*

dah buat persiapan raya?

nak kerongsang raya tak?



kalau nak meh join giveaway saya yang tak seberapa nye ni

senang je nak join

1. Be a fan of Chomel in Facebook (anda perlu ada facebook account ye,sapa yang masih ada friendster tu bertukar kepada facebook,korang boleh bertani dan mencuri tanaman jiran korang..hahah)

Chomel on Facebook


2. leave me a comment stating that u already a fan in Chomel facebook page (give me ur facebook name,so i know u have already be a Chomel fan)

3. For those who already a fan to Chomel, kindly leave a comment here with ur facebook name

4.winners will be selected via lucky draw,ada 3 kerongsang,maka nya 3 orang la yang menang :)

5. for those yang nak Ugg boots for free (they do shipped to Malaysia u know) boleh klik banner di bawah

ugg boots




tarikh tutup penyertaan ialah pada 11/9/2009 jam 5.00 pm

meh la join,manatau kot dapat kerongsang free untuk raya ni :)

p/s:: ehh..lalu lalang je ke?...meh la join..benda free tuu,tak mau ke..


Chomel Nursing Cover