Search This Blog
31 July 2009
*keluarga bahagia*
sudah beberapa blog saya pergi yang menyarankn tips cantik depan suami
tapi kenapa isteri saja yang nak cantik,kenapa suami sekali tak nak hensem sama
suami gendut boleh?isteri gendut suami ada lesen carik lain ek?
bagi saya personally, terima pasangan seadanya dia
kalau dulu asal kurus la gemuk tu,saya no komen
dalam mencapai keluarga bahagia, solat jemaah bersama keluarga adalah penting
baca quran sama-sama,indah sungguh rasanya...tenang di jiwa
yelah,kalau atas bawah dah tip top tapi alih alih suami mencari hala tuju kepada perempuan baru
apa guna kecantikan/keseksian/kemontokan/keanjalan/kerapatan tu semua kan (uii siap bila stilletos untuk pakai di bilik tidur,beli online lingerie semua,semata-mata untuk suami)
memang betul kita kena menambat hati seami (bukan di perut saja ye,di tempat lain juga...lalala..yang dah kahwin faham la ye,yang belum tu,nanti dah kahwin faham la,InsyaAllah)
tapi tulah usaha saja tanpa doa dan tawakkal tak berguna juga
kita balik saja pangkal nya pada agama
usaha sudah,doa kena top up ikut atas
doa banyak-banyak,tamak pun takpe,Allah lagi suka kita minta pada dia
ada masa kalau korang rajin,dengan tips keluarga bahagia dari Dr.Fadilah Kamsah,dengar pun tak boring,kadang-kadang sengih sendiri pasal terkena batang hidung..hahaha
teringat kata-kata Dr.Fadilah
"kita dengan orang lain/pelanggan, cakap cukup lemah lembut,jaga semua,tapi dengan anak-anak/isteri/suami kasar bukan main"
saa pun macam tu,ye saya mengaku..kadang-kadang penat balik kerja atau penat menjahit saya selalu marah-marah (di sampuk syaitan barang kali..hahah).
percayalah,saya tak niat marah pun..tapi bunyinya nadanya adalah nada/bunyi orang marah (asben ai bagitau,so ai know la..hahah)
saya kena selalu ingatkan diri sendiri,selalu kena take a step back,tarik nafas,legakan diri baru cakap
kalau tak,kerjanya nak marah je (saya tak marah,tapi asben kata saya marah..kena praktis buat lontaran suara yang betul lepas ni.. mamamimimumu..mamamimimumu..haha)
saya bertuah dikurniakan husband yang understanding, dia paksi untuk menyimbangkan emosi saya ni..i wuff u abang (wah ayat tak boleh blah..tapi betul,itu dari hati saya sebagai isteri comel nan gebu)
lagi satu ye para isteri,jangan syak wasangka pada suami
Dr.Fadilah kata, syak itu lama-lama jadi doa
kalau dah duk syak ,laki duk jumpa minah indon duk merambu kat padang kota saja,jadinya betulalh dia merambu
Syak itu bisikan syaitan..syaitan datang bisik-bisik pada kita
itulah saya kata,banyakkan doa ,mohon pada Dia semuanya.
lagi kita ingat Allah, lagitulah Allah akan ingat kita
ini tak,suami dah lari menikah di siam,baru nak doa..tak dapek la den nak nolong
sekian sahaja tips keluarga bahagia dari AnasFadilah
p/s::kak ros said my blog is all about me,me,me..jadi hari ini ai bgi tips,ok tak kak ros?heheh
30 July 2009
*i sew to earn a decent living*
semalam badan terasa sangat letih
sebenarnya dah 3 malam macam ni,i need to eat supplement ke tongkat ali ke kacip fatimah ke kasih bertenaga sikit
by 9pm,rasa dah nak tidur dah..
tapi kena gagahi jua malam semalam
::NC sudah ada label :D,beli kat Skin,dia jual sikit-sikit and harga berpatutan..tak macam yang lain,jual paling minimum 2000 keping..habis semua saya letak label kang..hahaha::
penat menjahit,En.Anas datang masuk bilik jahit dan memberi saya
::refreshment,air sarsaparila dan sedikit cheezel..sarsarparila sejuk adalah sedap di kala penat :D terima kasih abang,i wuff u::
saya nak buat craft untuk diri sendiri pun tiada masa (masa ada,tak reti guna dengan betul aje,cukup dah Allah kasik 24jam tu)
::i bought loads of cute buttons,i have loads of idea,cuma ntah bila nak jalankan idea tu..huhuhuh::
see the difference in the pictures tak?
saya mencuba vigenetting,crossprocess untuk gambar-gambar di atas
saja cuba,saya hanya guna photoscape arakian tidak tahu menggunakan photoshop CS2..hahaha
p/s::selamat mencuba :D
29 July 2009
*tis is sticky icky entry::Alamak!Alapak!*
Dulu saya gemar menonton cerita Jangan Ketawa,walaupun macam lawak bodoh tapi ia berjaya membuat saya ketawa tak kering gusi
Rambo Chin,Moon,Dee,Robert,Harith Iskander dan the others (dulu dia kurus) memang lawak..
dengan Dee dan Moon yang selalu jadi aww..memang la lawak
sekarang ini kurang cerita lawak yang menghibukan hati
saya suka menonton whose line is it anyway? memang kelakar
ada juga cerita malaysia ala-ala gitu yang di buat oleh Afdlin Shauki,tapi bagi saya tak best
sekarang ini ada pula Alamak TV (nasib la ditayangkan diastro RIA,kalau bantai ditayang di WARNA tu,hampes je kena bayar…dah la semua cerita ulang-ulang)
Alamak! tv adalah arahan Woo Ming Jin and Zaid Zahari
menonton trailer nye membuatkan saya ingin tahu apa cerita sepenuhnya
adakah ia sepadan dengan jangan ketawa (at least)
mari kita tonton trailernye beramai-ramai
Alamak TV will be aired on 5th August 2009,jam 9.30 malam,104 (Astro RIA)
we’ll see how it goes
p/s::hope it will be different
*Alhamdulillah*
segala puji bagi Allah kerana memberi kan rezeki ini kepada saya
Ziyyad menang 2nd prize untuk MBP cutest baby in carseat contest
nasib la saya tidak berputus asa hari tu (putus asa adalah tidak baik sebenarnya)
terima kasih juga kepada
Emi,Dyla,Jiji,Kak Emma,Kak Oren,Azeemah,Mikyal,Suraya,Azure,Rieyizie Zainul,Az1ra,Yana,Mel,UmiChik,Kak Elyn,ShilaShowerKownAdam,Yaya,Mummy Adam,Eina,Mama Khayla,Gee Ryder,Cybermummy,Dayah (pintu masih terbuka untukmu..heeheh),CikPid,PadNani,Limaumanis (terim kasih atas jemputan :D),Azza,RAggedyanne, Kak Arin,Farah,Tulip,Nadiah (nani saya letak pic byk2,InsyaAllah,untuk tatapn Nadiah di US),Lin,Yatie Chomeyl
atas birthday wish kepada Izzul Ziyyad bin Anas
semoga doa kalian itu makbul,ameeen
mari datang bday bash Ziyad ye semua :)
p/s::hati gembira,padanlah tadi bawak kereta macam light headed je..terlebih endorphin kegembiraan..hehehe

